Jump to content
Annons

Vad är det för gitarr?!


TomSinz

Recommended Posts

Annons

tror det är en gibson men jag hittade bara denna på gibsons hemsida och den har f- hål också:

http://www2.gibson.com/Products/Electric-G...m/Johnny-A.aspx

cce4cd3e-e81a-4f3d-8e26-6363978f56a7.jpg

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag googlade snabbt och insåg att det finns en massa olika snarlika modeller; SG 500, 1000, 1500, 2000, 3000 osv. Vet inte vad skillnaden är, men nån av dom är det garanterat, 1000 eller 2000 antagligen. Har sett en för typ 15 år sen (en 2000 om jag minns rätt), men tror inte jag provspelade den tyvärr. Den verkade ganska trevlig dock, skulle gärna klämma på en igen...

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag googlade snabbt och insåg att det finns en massa olika snarlika modeller; SG 500, 1000, 1500, 2000, 3000 osv. Vet inte vad skillnaden är, men nån av dom är det garanterat, 1000 eller 2000 antagligen. Har sett en för typ 15 år sen (en 2000 om jag minns rätt), men tror inte jag provspelade den tyvärr. Den verkade ganska trevlig dock, skulle gärna klämma på en igen...

/Andreas

Silver splade på både SG-1000 och 2000 när det begav sig. Skillnaden är att 2000 har genomgående hals, medan 1000 har limmad, precis som en Les Paul.

En ruskigt skön gitarr är det iaf 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...