Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag lirar trummor och behöver ett klick till vÄra midibakgrunder. Har testat att panorera musiken till right och backingrack till left i Cubase. NÀr jag sedan exporterar filen till midi sÄ försvinner panoreringen. Finns det nÄgon instÀllning i Cubase (VST32 5.0) som kan avhjÀlpa detta eller finns det andra lösningar pÄ problemet. Jag vill alltsÄ behÄlla panoreringen i midifilen.

Annons
Postat
Jag lirar trummor och behöver ett klick till vÄra midibakgrunder. Har testat att panorera musiken till right och backingrack till left i Cubase. NÀr jag sedan exporterar filen till midi sÄ försvinner panoreringen. Finns det nÄgon instÀllning i Cubase (VST32 5.0) som kan avhjÀlpa detta eller finns det andra lösningar pÄ problemet. Jag vill alltsÄ behÄlla panoreringen i midifilen.

Prova lÀgg in Control Change nr 10 i midifilen.

Peter

Postat

1. Varför exporterar du till en midifil?

2. Vilken sequencer och vilken synt anvÀnds för att spela upp midifilen?

Postat
Prova lÀgg in Control Change nr 10 i midifilen.

Peter

Jag hittar dessvÀrre inte denna funktion. Kan du förklara lite nÀrmare hur jag gör.

Postat
1. Varför exporterar du till en midifil?

2. Vilken sequencer och vilken synt anvÀnds för att spela upp midifilen?

Vi kör Bas-Trummor-Gitarr live. Vi har en Yamahasynt (PSR-1000) som vi kör vÄra midibakgrunder ifrÄn via floppydisk. DÀrifrÄn till en Roland trummaskin med midi ifrÄn synten dÀr jag hÀmtar klicket med "transmit clock" .

För att slippa anvÀnda trummaskinen tÀnkte jag dÀrför panorera ett klicktrack direkt i midifilen.

Postat
Jag hittar dessvÀrre inte denna funktion. Kan du förklara lite nÀrmare hur jag gör.

GÄ list editor för clicktracket

högerklicka och vÀlj pennan

se till att Control Change Àr vald

klicka in ett event först i lÄten

dubbelklicka pÄ event type och skriv in 10

Ă€ndra value2 till 0 eller 127

Peter

Postat
GÄ list editor för clicktracket

högerklicka och vÀlj pennan

se till att Control Change Àr vald

klicka in ett event först i lÄten

dubbelklicka pÄ event type och skriv in 10

Ă€ndra value2 till 0 eller 127

Peter

Peter. STORT tack, det funkade 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.