Eilov Postat 8 november 2009 Postat 8 november 2009 Jag lirar trummor och behöver ett klick till vÄra midibakgrunder. Har testat att panorera musiken till right och backingrack till left i Cubase. NÀr jag sedan exporterar filen till midi sÄ försvinner panoreringen. Finns det nÄgon instÀllning i Cubase (VST32 5.0) som kan avhjÀlpa detta eller finns det andra lösningar pÄ problemet. Jag vill alltsÄ behÄlla panoreringen i midifilen.
peterT Postat 8 november 2009 Postat 8 november 2009 Jag lirar trummor och behöver ett klick till vÄra midibakgrunder. Har testat att panorera musiken till right och backingrack till left i Cubase. NÀr jag sedan exporterar filen till midi sÄ försvinner panoreringen. Finns det nÄgon instÀllning i Cubase (VST32 5.0) som kan avhjÀlpa detta eller finns det andra lösningar pÄ problemet. Jag vill alltsÄ behÄlla panoreringen i midifilen. Prova lÀgg in Control Change nr 10 i midifilen. Peter
Linus Postat 8 november 2009 Postat 8 november 2009 1. Varför exporterar du till en midifil? 2. Vilken sequencer och vilken synt anvÀnds för att spela upp midifilen?
Eilov Postat 9 november 2009 TrÄdstartare Postat 9 november 2009 Prova lÀgg in Control Change nr 10 i midifilen.Peter Jag hittar dessvÀrre inte denna funktion. Kan du förklara lite nÀrmare hur jag gör.
Eilov Postat 9 november 2009 TrÄdstartare Postat 9 november 2009 1. Varför exporterar du till en midifil? 2. Vilken sequencer och vilken synt anvÀnds för att spela upp midifilen? Vi kör Bas-Trummor-Gitarr live. Vi har en Yamahasynt (PSR-1000) som vi kör vÄra midibakgrunder ifrÄn via floppydisk. DÀrifrÄn till en Roland trummaskin med midi ifrÄn synten dÀr jag hÀmtar klicket med "transmit clock" . För att slippa anvÀnda trummaskinen tÀnkte jag dÀrför panorera ett klicktrack direkt i midifilen.
peterT Postat 10 november 2009 Postat 10 november 2009 Jag hittar dessvÀrre inte denna funktion. Kan du förklara lite nÀrmare hur jag gör. GÄ list editor för clicktracket högerklicka och vÀlj pennan se till att Control Change Àr vald klicka in ett event först i lÄten dubbelklicka pÄ event type och skriv in 10 Àndra value2 till 0 eller 127 Peter
Eilov Postat 11 november 2009 TrĂ„dstartare Postat 11 november 2009 GĂ„ list editor för clicktracket högerklicka och vĂ€lj pennan se till att Control Change Ă€r vald klicka in ett event först i lĂ„ten dubbelklicka pĂ„ event type och skriv in 10 Ă€ndra value2 till 0 eller 127 Peter Peter. STORT tack, det funkade đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.