Eilov Postat 8 november 2009 Postat 8 november 2009 Jag lirar trummor och behöver ett klick till våra midibakgrunder. Har testat att panorera musiken till right och backingrack till left i Cubase. När jag sedan exporterar filen till midi så försvinner panoreringen. Finns det någon inställning i Cubase (VST32 5.0) som kan avhjälpa detta eller finns det andra lösningar på problemet. Jag vill alltså behålla panoreringen i midifilen.
peterT Postat 8 november 2009 Postat 8 november 2009 Jag lirar trummor och behöver ett klick till våra midibakgrunder. Har testat att panorera musiken till right och backingrack till left i Cubase. När jag sedan exporterar filen till midi så försvinner panoreringen. Finns det någon inställning i Cubase (VST32 5.0) som kan avhjälpa detta eller finns det andra lösningar på problemet. Jag vill alltså behålla panoreringen i midifilen. Prova lägg in Control Change nr 10 i midifilen. Peter
Linus Postat 8 november 2009 Postat 8 november 2009 1. Varför exporterar du till en midifil? 2. Vilken sequencer och vilken synt används för att spela upp midifilen?
Eilov Postat 9 november 2009 Trådstartare Postat 9 november 2009 Prova lägg in Control Change nr 10 i midifilen.Peter Jag hittar dessvärre inte denna funktion. Kan du förklara lite närmare hur jag gör.
Eilov Postat 9 november 2009 Trådstartare Postat 9 november 2009 1. Varför exporterar du till en midifil? 2. Vilken sequencer och vilken synt används för att spela upp midifilen? Vi kör Bas-Trummor-Gitarr live. Vi har en Yamahasynt (PSR-1000) som vi kör våra midibakgrunder ifrån via floppydisk. Därifrån till en Roland trummaskin med midi ifrån synten där jag hämtar klicket med "transmit clock" . För att slippa använda trummaskinen tänkte jag därför panorera ett klicktrack direkt i midifilen.
peterT Postat 10 november 2009 Postat 10 november 2009 Jag hittar dessvärre inte denna funktion. Kan du förklara lite närmare hur jag gör. Gå list editor för clicktracket högerklicka och välj pennan se till att Control Change är vald klicka in ett event först i låten dubbelklicka på event type och skriv in 10 ändra value2 till 0 eller 127 Peter
Eilov Postat 11 november 2009 Trådstartare Postat 11 november 2009 Gå list editor för clicktracket högerklicka och välj pennan se till att Control Change är vald klicka in ett event först i låten dubbelklicka på event type och skriv in 10 ändra value2 till 0 eller 127 Peter Peter. STORT tack, det funkade 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.