kolin Postat 29 oktober 2009 Postat 29 oktober 2009 Har spelat in ett sångspår som jag vill vända på. Men jag vill oxå ha kvar orginalet för att köra delar av dessa samtidigt. När jag kopierat och lagt på ett nytt spår och kör reversed så vänder sig orginalet oxå till reversed. Nån som vet hur man undviker detta? Kolin
aROCKER Postat 29 oktober 2009 Postat 29 oktober 2009 Har spelat in ett sångspår som jag vill vända på. Men jag vill oxå ha kvar orginalet för att köra delar av dessa samtidigt. När jag kopierat och lagt på ett nytt spår och kör reversed så vänder sig orginalet oxå till reversed. Nån som vet hur man undviker detta?Kolin När du gör vändningen eller kopierade får du väl en förfrågan om New version eller? Välj ny version där. Eller vad kör du för DAW?
kolin Postat 29 oktober 2009 Trådstartare Postat 29 oktober 2009 Njae, tveksam om jag fick det meddelandet. Gjorde kanske det med alt nedtryckt och flyttade den?!? kolin
Piccazzo Postat 29 oktober 2009 Postat 29 oktober 2009 - Markera ditt Original spår - I Audio menyn väljer du Convert regions to new audio file - Spara på valfritt ställe - Vänd den nya filen
kolin Postat 29 oktober 2009 Trådstartare Postat 29 oktober 2009 testar detta i kväll o bugar på förhand. Kolin
Maximiliam Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Anledningen är att "Reversed audio" är "destruktiv" justering. Om du i Logic kopierar ljudfilen till ett nytt spår, så är det samma originalfil. Att göra som Piccazzo nämner leder till att du får två olika originalfiler, och därav kan du vända på en utan att den andra påverkas.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.