Jump to content
Annons

Behringer


Hemluth

Recommended Posts

Annons

Inte mycket att orda om egentligen. Tycker den är helt ok. Tror inte det skiljer så mycket i kvalitet och finesser mellan de olika fabrikaten i den här prisklassen. Ska jag klanka ner på något så är det väl att det är fasta värden på EQ;n. Men jag är nöjd. Den täcker mina behov... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror nog på hur kinkig man är... 😛

Jag tror att det är ganska ok, så länge man jobbar på rätt sätt; Dra på med Gain tills Peak-LED:en flämtar till vid kraftiga passager - och backa då lite grand, så att du inte råkar ut för klipp. Sedan reglerar du volymen med kanalregeln. Somliga påstår att man ska ställa volymregeln på 0dB och sedan justera volym med Gain, men det är fel angreppsätt, eftersom det normalt ger minst brus om man förstärker mest i ingångssteget, som är det förstärkarsteg som är gjort för att klara att förstärka mest med relativt lågt brus. Tvingas man gasa mycket i senare steg, så åker bruset upp onödigt högt...

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig funkar den galant, än så länge. Funderar dock på att köpa en kanalstripp för bättre Mic-förstärkning. Men UB802:an har ett rätt skönt blått sken från lysdioden, och vad beträffar brus är det inget jag direkt reagerat på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Funkar utmärkt för den som inte satsar på bästa ljudet och som sitter hemma och spelar in en kanal åt gången.

EQ:n däremot ska du inte använda, är själv lite negativ till EQ vid inspelning eftersom det finns bättre software-pluggar för detta ändamål och varför ta bort nåt redan vid inspelning?

Jag kör själv på ett skruttigt Alto S6 men det duger helt okej. Ska dock byta upp min mot en Sån här och endast använda mixern för lyssning.

Ifall du vill höra exempel på en av mina låtar jag spelat in med Line-in på mitt bord så hoppa in på Denna tråd och lyssna själv 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN på min så är det glapp i Phones ratten så det sprakar lite och så kommer ljudet bara i vänster lur ibland!.

Måndagsexemplar

Nej, så beter sig alla Behringerprylar efter ett år eller två 😉 I alla fall de jag har.

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket brus är det frågan om? Lite grann som hörs i pauserna eller som rena larmet?

Har faktiskt ett svar på det här. Mätte upp -65dB med en sur dynamisk mikrofon i 600-700 kronorsklassen som varit med om en hel del. Men -65dB är helt ok... 🙂

-65dB är ju som ett kassettdäck ungefär - och som ett SoundBlaster ljudkort... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar utmärkt för den som inte satsar på bästa ljudet och som sitter hemma och spelar in en kanal åt gången.

EQ:n däremot ska du inte använda, är själv lite negativ till EQ vid inspelning eftersom det finns bättre software-pluggar för detta ändamål och varför ta bort nåt redan vid inspelning?

Jag kör själv på ett skruttigt Alto S6 men det duger helt okej. Ska dock byta upp min mot en Sån här och endast använda mixern för lyssning.

Ifall du vill höra exempel på en av mina låtar jag spelat in med Line-in på mitt bord så hoppa in på Denna tråd och lyssna själv 🙂

Jag har haft tid att göra några mindre inspelningar nu. Jag kan absolut inte klaga på ljudet. Det här med "bäst" är ju lite diffust och beror ju på vad man vill ha för ljud. Bara en bit reerb på så fick jag ett i mina öron riktigt bra ljud.

Jag har bara kört EQ:n flat såhär långt, men jag kommer troligtvis experimentera med at mixa ner baser och så. Personligen har jag inget imot att göra någonting i färväg som man eventuellt ändå kommer behöva göra på ett betydligt krångligare sätt.

Bruset märker jag inte av nej, typ jag har SB. :rolleyes:

Därimot provade jag att stoppa keyboardet i mixerbordet och fick då ett av de dödaste ljud jag hört. :/

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN på min så är det glapp i Phones ratten så det sprakar lite och så kommer ljudet bara i vänster lur ibland!.

Måndagsexemplar

Nej, så beter sig alla Behringerprylar efter ett år eller två 🙂 I alla fall de jag har.

No further comments :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå den är lätt prisvärd!

MEN på min så är det glapp i Phones ratten så det sprakar lite och så kommer ljudet bara i vänster lur ibland!.

Måndagsexemplar

Det gör Soundcrafts mixrar (jag lämnade in min och fick en ny med exakt samma problem) samt min asdyra Rane DJ-mixer som jag aldrig trodde skulle brusa. Allt är skräp. Köp en Behringer och lägg pengarna på nåt vettigt, förslagsvis kreativitetsförhöjande substanser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...