squeze Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 (redigerat) Hej đ Jag undrar om du har nĂ„gra tips du vill dela med dig av nĂ€r det gĂ€ller att göra en skön melodi i fl studio đ Jag syftar pĂ„ techno och trance melodier för det mesta đ Kan Ă€ven vara bra att fĂ„ veta lite allmĂ€na knep för att fĂ„ ihop en skön sĂ„ng đ jag Ă€r vĂ€ldigt tacksam för just -> DINA <- tips đ vill du inte skriva hĂ€r pĂ„ forumet sĂ„ adda Antoon93@hotmail.com och skriv dina bĂ€sta tips đ tack pĂ„ förhand // Anton đ Redigerat 20 oktober 2009 av squeze
Tehraks Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 Finns massa tutorials pÄ youtube. Finns i varierande kvalitet. Men sökordet pÄ youtube var; FL Studio Melodies Bara köra pÄ.
Kiefz Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 1. Ackordföljd. LĂ„t tex basen spela typ "a a a a a a a a| c c c c c c c c |f f f f f f f f | g g g g g g g g", det Ă€r en typisk catchig ackordföljd. Byt plats pĂ„ F och C sĂ„ har du en annan. 2. Melodin. 2.1 Medan basen spelar A sĂ„ vĂ€xlar melodin mellan tonerna A C och E. LĂ„t melodin följa nĂ„got enkelt rytmiskt mönster. 2.2 Medan basen spelar C sĂ„ vĂ€xlar melodin mellan tonerna C, E och G. FortsĂ€tta följa samma mönster 2.3 Medan basen spelar F sĂ„ vĂ€xlar melodin mellan tonerna F A och C. Samma mönster som tidigare. 2.4 Medan basen spelar G sĂ„ vĂ€xlar melodin mellan tonerna G B och D, Samma mönster Ă€n en gĂ„ng, eventuellt med nĂ„gon knorr pĂ„ slutet. 3. Nu Ă€r lĂ„ten i princip klar, det Ă€r bara att loopa detta om och om och om och om igen medan du lĂ€gger till eller tar bort instrument och sedan har du trance. đ
FabianKempe Postat 21 oktober 2009 Postat 21 oktober 2009 Jag lÀrde mig en massa om trance melodier way back genom att titta pÄ midifiler av kÀnda lÄtar... dÄ förstod man typ allt
Lonian Postat 21 oktober 2009 Postat 21 oktober 2009 HĂ€r har du bra melodier đł prova gör nĂ„got liknande
base10 Postat 22 oktober 2009 Postat 22 oktober 2009 http://www.youtube.com/watch?v=clyHES5HMt4 SÄ gör man. Det Àr bara att spela, man behöver inte kunna noter speciellt bra det gÄr ÀndÄ
Noswas Postat 2 november 2009 Postat 2 november 2009 Enbart nyfiken men har du provat att sjĂ€lv leka lite med synthen till ett fĂ€rdigt beat med basgĂ„ng? (...) Inte sĂ„ överdrivet förtjust i kopieringsnissar đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.