wicked_s Postat 23 december 2004 Postat 23 december 2004 Var iväg härom veckan och inhandlade en Pod XT Pro, som jag är nöjd som fan med. Uppgraderade mjukvaran i den och slängde in Metal Pack och FX Junkie. Håller på med ett litet projekt, där jag skulle vilja få till riktigt bra gitarrljud. Har suttit och tweakat som fan här nu. Någon mer här som har pod xt? , och framför allt använder den till metal? Här är en länk till vad jag lyckats åstadkomma med den än så länge, är inte 100 nöjd med ljudet, men det är på rätt väg känns det som. Your browser does not support the HTML5 audio tag
the-great-decay Postat 23 december 2004 Postat 23 december 2004 hej hej...fan va gött.. ska köpa en pod av nått slag de närmaste dagarna..antingen en xt eller en xt live.. jag spelar mest pop i ett ban men hemma så spelar jag in lite hårdrock/metal....lite TOOL och sånt..... och det du la upp låter ju skitbra..så nu vet jag vad jag ska köpa iallafall... /DAniel
lavrell Postat 23 december 2004 Postat 23 december 2004 Var iväg härom veckan och inhandlade en Pod XT Pro, som jag är nöjd som fan med. Uppgraderade mjukvaran i den och slängde in Metal Pack och FX Junkie. Håller på med ett litet projekt, där jag skulle vilja få till riktigt bra gitarrljud. Har suttit och tweakat som fan här nu. Någon mer här som har pod xt? , och framför allt använder den till metal? Här är en länk till vad jag lyckats åstadkomma med den än så länge, är inte 100 nöjd med ljudet, men det är på rätt väg känns det som. Your browser does not support the HTML5 audio tag Du får gärna slänga upp den där inställningen så jag kan ladda in den i min XT, jag tyckte det lät bra! Huvudsaken är ju enligt mig att du får ett nog fett ljud som inte skriker för mycket och skär i grundljudet. Sen får du ju EQ:a en del i efterhand för bästa resultat. Ifall du vill ladda ner andra användares inställningar kan du gå in på Den här sidan. 🙂
brojd Postat 24 december 2004 Postat 24 december 2004 Har du använt post eq:n som kommer med uppgraderingen till 2.0 i xt:n?, om inte, gör det. Vräk på med dist bara!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.