Jump to content
Annons

Tl Audio 5050 Preamp


MrMarcus

Recommended Posts

Hejsan! Jag har köpt en se electronics titan mickrofon och en Tl audio 5050 Valve Preamp men det känns som jag får mycket mjukare och behagligare ljud ur preampen på mitt focusrite saffir ljudkort. Ska det vara så? Tänkte preampen kostade 3000kr (6000 på mb) för en mono medans saffir kostar 2000kr för 2 preamps och ljudkort och hela kittet

Tacksam för svar. Jag är lite nybörjare på detta ⚠️

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Hejsan! Jag har köpt en se electronics titan mickrofon och en Tl audio 5050 Valve Preamp men det känns som jag får mycket mjukare och behagligare ljud ur preampen på mitt focusrite saffir ljudkort. Ska det vara så? Tänkte preampen kostade 3000kr (6000 på mb) för en mono medans saffir kostar 2000kr för 2 preamps och ljudkort och hela kittet

Tacksam för svar. Jag är lite nybörjare på detta ⚠️

Personligen tycker jag också Focusrite gör välljudande preampar så jag är inte så förvånad att du tycker så. ☺️

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att veta hur dina grejer låter kan jag tänka mig att 5050'n är bättre på att plocka upp transienter än ditt ljudkorts preamps och därmed kanske låter hårdare.

Svårt att gissa utan att själv kunna jämföra, men billigare preamps smetar gärna ut snabba hårda signaler och upplevs kanske som "mjukare".

Spela in ofta och mycket i en månad, gärna låtar du även spelat in med focusritepreamparna, och jämför sedan resultaten. Först då vet du om du bytt ner dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...