Jump to content
Annons

Elektriskt instrument - WICKED!

Recommended Posts

Shamzi (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vem vill hjÀlpa mig bygga en?

Tycker förövrigt att den passade bra under 'elektriska (!) instrument' 😛

Redigerat av Shamzi
Annons
Postat

Nu har jag svÄrt att fatta men Àr detta ett instrument? Verkade vara en effekt. Men lite kul, slog blixtarna högre efter högre frekvens?

Kolin

Shamzi (oregistrerad)
Postat

Nja, blixtarnas estetik har ingenting med ljudet att göra. Det Àr olika spÀnningar som genererar olika ljud.

Postat (redigerat)

Sett musikaliska tesla coils förut och det Ă€r jĂ€vligt coolt haha. En vanlig tesla coil lĂ„ter likadant som de dĂ€r fast bara EN ton hela tiden, alltsĂ„ sjukt pĂ„frestande. Lyssna i slutet nĂ€r man hör ekot mellan tonerna, sĂ„ högt lĂ„ter de! Jag tror att de Ă€r ganska svĂ„ra att bygga sjĂ€lv. En bekant och hans kompisar byggde en som projektarbete i trean pĂ„ gymnasiet och de var allihop grymma pĂ„ el och hade instruktioner men var Ă€ndĂ„ tvungna att ta hjĂ€lp frĂ„n flera experter för att bygga en liten tesla coil. Sen hur man gör dem musikaliska Ă€r ju en annan grej ocksĂ„.. 😆

Edit: kolla in denna ocksÄ!

Redigerat av Rabieshund
Shamzi (oregistrerad)
Postat
Men vad spelar man pÄ för nÄgot? Tangentbordsliknande, eller?

Kolin

Midi-feed.

Bra info Rabieshund! 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.