Jump to content
Annons

Elektriskt instrument - WICKED!

Recommended Posts

Shamzi (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vem vill hjälpa mig bygga en?

Tycker förövrigt att den passade bra under 'elektriska (!) instrument' 😛

Redigerat av Shamzi
Annons
Postat

Nu har jag svårt att fatta men är detta ett instrument? Verkade vara en effekt. Men lite kul, slog blixtarna högre efter högre frekvens?

Kolin

Shamzi (oregistrerad)
Postat

Nja, blixtarnas estetik har ingenting med ljudet att göra. Det är olika spänningar som genererar olika ljud.

Postat (redigerat)

Sett musikaliska tesla coils förut och det är jävligt coolt haha. En vanlig tesla coil låter likadant som de där fast bara EN ton hela tiden, alltså sjukt påfrestande. Lyssna i slutet när man hör ekot mellan tonerna, så högt låter de! Jag tror att de är ganska svåra att bygga själv. En bekant och hans kompisar byggde en som projektarbete i trean på gymnasiet och de var allihop grymma på el och hade instruktioner men var ändå tvungna att ta hjälp från flera experter för att bygga en liten tesla coil. Sen hur man gör dem musikaliska är ju en annan grej också.. 😆

Edit: kolla in denna också!

Redigerat av Rabieshund
Shamzi (oregistrerad)
Postat
Men vad spelar man på för något? Tangentbordsliknande, eller?

Kolin

Midi-feed.

Bra info Rabieshund! 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.