Fozzman Posted December 21, 2004 Share Posted December 21, 2004 😉 Min lite tunna Hifi-anläggning orkar inte längre!!! Kan nya Behringer B2030A + en sub från Samson för ca:7000kr vara ngt??? 🙂 Mkt tacksam för svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mannex Posted December 21, 2004 Share Posted December 21, 2004 Vad skall du ha dem till, monitor vid mixning eller? Vad menar du med digitala trummor / liveljud? 😉 Oavsett vad så finns det massor med gamla trådar om monitorer 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fozzman Posted December 22, 2004 Author Share Posted December 22, 2004 (edited) Hejsan! Till replokalen alt. mindre spelningar 😄 vh... Edited December 22, 2004 by Fozzman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mannex Posted December 22, 2004 Share Posted December 22, 2004 Ok. Då verkar det inte så smart med högtalare som är gjorde för att låta ärligt snarare än bra. Det finns ju speciella högtalare som passar i PA-system, kolla upp dem (kan själv inget om det där dock) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fozzman Posted December 22, 2004 Author Share Posted December 22, 2004 😄 Tack för din synpunkt, jag får ta mig en funderare till... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiorent Posted December 22, 2004 Share Posted December 22, 2004 Ok. Då verkar det inte så smart med högtalare som är gjorde för att låta ärligt snarare än bra. Det finns ju speciella högtalare som passar i PA-system, kolla upp dem (kan själv inget om det där dock) JAg har iof sett någon som använt Genelecs studiomonitorer vid små livgig men då har det handlat om slickt piano och mjuk jazzig skönsång av feminin art. Till trummor skall du def. använda dig av ett PA-system. Har ni inget i redan i replokalen ? Jag tror nog att jag hade satsat på en bra aktiv monitor med minst 12" men helst 15" bas. Den hade du sen kunnat haft som ett mini PA i replokalen och på livegig när ändå dina trummor skall köras ut i PA-systemet så har du den om egen monitor för att få lite fläsk i ryggen. Naturligvis får du ha två monitirer om du vill ha det stereo. Jag vet att Behringer, Mackie, RCF, JBL med flera har sådana. Prata med ditt lokala ljudproffs..... Mattias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts