Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Satt igÄr med lite musik och skulle lÀgga lite trummor med EZdrummer.

NÀr jag drar in nya loopar sÄ blir det pÄ ett nytt midispÄr?

Har inte hittat nÄgon instÀllning för detta, men pÄ nÄgot sÀtt

mÄste man vÀl kunna "lÄsa" EZ drummer att bara lÀgga sig i ett och samma miditrack?

Annons
Postat
Hej!

Satt igÄr med lite musik och skulle lÀgga lite trummor med EZdrummer.

NÀr jag drar in nya loopar sÄ blir det pÄ ett nytt midispÄr?

Har inte hittat nÄgon instÀllning för detta, men pÄ nÄgot sÀtt

mÄste man vÀl kunna "lÄsa" EZ drummer att bara lÀgga sig i ett och samma miditrack?

Ja, det dÀr kÀnnar man ju igen...

Finns flera trÄdar om Àmnet, bl.a. https://www.studio.se/index.php?showtopic=64715

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Yo Steve-O 🙂

Har SE3 stöd för drag and drop?

GIGAN

Postat
Yo Steve-O 🙂

Har SE3 stöd för drag and drop?

GIGAN

Ja, men EZdrummer filerna lÀggs pÄ nya spÄr hela tiden.

Har tvekat lite att uppdatera till Cubase Essentioal 5 för

att det inte skall strula, men funkar det i 5:an gör jag nog uppdateringen iallafall.

Steve-o

Postat
Hej.

Ja, i Cubase Essential 5 (och 4) funkar det i alla fall.

ok, dÄ fÄr det vÀl bli 5:an

Postat (redigerat)

kör sx 2 och det Àr ju likadant dÀr. nÀr du dragit ner midifilen i cubase kan du ju kopiera eller flytta den dit du vill. sen kan du ju ta bort alla trumspÄr som du inte anvÀnder.

annars brukar jag köra reapet pÄ varje mididel i lÄten och lÄta de ligga pÄ olika rader. sen tar jag bort de som inte ska vara med. sÄ du fÄr ett midispÄr för vers, ett för refrÀng osv.

Redigerat av sixties
Postat
kör sx 2 och det Àr ju likadant dÀr. nÀr du dragit ner midifilen i cubase kan du ju kopiera eller flytta den dit du vill. sen kan du ju ta bort alla trumspÄr som du inte anvÀnder.

annars brukar jag köra reapet pÄ varje mididel i lÄten och lÄta de ligga pÄ olika rader. sen tar jag bort de som inte ska vara med. sÄ du fÄr ett midispÄr för vers, ett för refrÀng osv.

Ja det Àr klart. Men 5:an har ju en del extragrejor som trackfreeze m.m sÄ det fÄr nog bli en uppgrasdering ÀndÄ.

Postat
Ja det Àr klart. Men 5:an har ju en del extragrejor som trackfreeze m.m sÄ det fÄr nog bli en uppgrasdering ÀndÄ.

Nu har jag köpt Essentiel 5 och hÄller pÄ med installationen!!!

Postat
Nu har jag köpt Essentiel 5 och hÄller pÄ med installationen!!!

Kan du rapportera hur det fungerar!?! (Jag Àr lite sugen sjÀlv pÄ Essential 5.)

Postat

Ja du.....

Allt kÀnns kanon utom att man inte kan pitchshifta loopar m.m.

Har sökt med ljus och lykta bÄde i detta forum samt online manualen utan komma till rÀtta med det.

JÀkligt konstigt, det borde ju finnas. I SE3 fanns det under Process dÀr timestrech och normalize m.m fanns.

Det kostade bara 49euro pÄ steinberg.net sÄ inte Àr det för pengarna,

men jag gÄr tillbaks till mitt SE3 igen.

Postat

Tja oioioi!

Vill du köpa min uppgradering av Essential 5?

Jag köpte den igÄr för 49euro (515:-) men du fÄr köpa den för 350:-

exe-filen Àr pÄ 336mb.

Hör av dig om det Àr intressant!

Postat
Ja du.....

Allt kÀnns kanon utom att man inte kan pitchshifta loopar m.m.

I cubase 5 kan man ju pitcha saker direkt i den dÀr svarta listen som ligger över arrangefönstret.. dÀr man Àven kan Àndra volym för en part etc.

Postat
I cubase 5 kan man ju pitcha saker direkt i den dÀr svarta listen som ligger över arrangefönstret.. dÀr man Àven kan Àndra volym för en part etc.

Okej, kan man Àven det i Essential 5???

Posta gÀrna en utförlig bild om du vill/kan.

Är ganska trött pĂ„ folk som "försöker hjĂ€lpa" genom att posta bilder, lĂ€nkar och skriva "kolla manualen".

En enkel frÄga:

Har nÄgon som lÀser detta pitchshiftat i Cubase Essential 5????

Postat

Jag har inte Essential 5 tyvÀrr..

Men om du har den kan du ju testa sjĂ€lv..? HjĂ€lp mig förstĂ„ varför du Ă€r trött pĂ„ folk som "försöker hjĂ€lpa genom att posta bilder och lĂ€nkar", och samtidigt ber att jag ska posta en bild? 🙁

Och varför vill du inte kolla i manualen? Den finns ju för att hjÀlpa dig anvÀnda programmet..

Postat
Jag har inte Essential 5 tyvÀrr..

Men om du har den kan du ju testa sjĂ€lv..? HjĂ€lp mig förstĂ„ varför du Ă€r trött pĂ„ folk som "försöker hjĂ€lpa genom att posta bilder och lĂ€nkar", och samtidigt ber att jag ska posta en bild? 🙁

Och varför vill du inte kolla i manualen? Den finns ju för att hjÀlpa dig anvÀnda programmet..

Kolla hÀr sÄ förstÄr du kanske:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=69305

Du skriver: "I cubase 5 kan man ju pitcha saker direkt i den dÀr svarta listen som

ligger över arrangefönstret.. dÀr man Àven kan Àndra volym för en part etc."

och sÄ har du inte ens Essential 5 sjÀlv??? Tar du för givet att man kan göra det i Essential?

FörstÄr du att jag Àr uppgiven?!

Det Ànda jag vill Àr att om nÄgon i detta forum faktiskt jobbar i CUBASE Essential 5 kan

svara pÄ frÄgan om hur jag pitchshiftar. Jag har lÀst manualen innan och utantill utan att

hitta hur man gör.

Jag Àr givetvis tacksam att folk i forumet vill hjÀlpa till, men nÀr jag gÄng pÄ gÄng

skriver att det inte funkar trots det postas det lÀnkar m.m utan att personen i frÄga inte ens har programmet.

Postat (redigerat)

Nej jag berÀttade hur det funkar i Cubase 5, tÀnkte att det kunde vara till hjÀlp. PÄ Steinbergs hemsida sÀger de om Essential:

(http://www.steinberg.net/en/products/musicproduction/cubaseessential5/cubaseessential5_features.html)

AudioWarp (real-time time stretching+pitch shifting): playback only

Pitch Shifting/Time Stretching algorithm: real time

Jag tror inte de som föreslÄr vst-pluggar Àr pÄ rÀtt spÄr.. det funkar ju i realtime direkt pÄ spÄret i Cubase 5. Och ovanstÄende data tyder ju pÄ att det finns nÄn realtime pitch shift i Essential ocksÄ.. bifogar iaf bild pÄ hur det ser ut i C5.

post-10422-1255293804_thumb.jpg

Redigerat av Lars XLN Audio
Postat
Nej jag berÀttade hur det funkar i Cubase 5, tÀnkte att det kunde vara till hjÀlp. PÄ Steinbergs hemsida sÀger de om Essential:

(http://www.steinberg.net/en/products/musicproduction/cubaseessential5/cubaseessential5_features.html)

AudioWarp (real-time time stretching+pitch shifting): playback only

Pitch Shifting/Time Stretching algorithm: real time

Jag tror inte de som föreslÄr vst-pluggar Àr pÄ rÀtt spÄr.. det funkar ju i realtime direkt pÄ spÄret i Cubase 5. Och ovanstÄende data tyder ju pÄ att det finns nÄn realtime pitch shift i Essential ocksÄ.. bifogar iaf bild pÄ hur det ser ut i C5.

FörlÄt Lars!!

Du hade givetvis rÀtt, jag fattade nog inte riktigt, eller sÄ Àr jag HUR trög som helst!!!

Hoppas det inte Àr nÄgra hard feelings!?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.