Jump to content
Annons

Soundscape


Audiorent

Recommended Posts

Ville bara kolla om det i Cubase o PT-djungeln finns fler som använder detta eminenta system. Har förstått att det inte tillhör de vanligaste systemen då det är hårdvarubaserat (som PT HD). Det är nog det mest stabila system man kan hitta. Har själv använt SS sen 1995 och ännu ej upplevt någon krasch och då är ändå jag expert på att hänga program. Har numer även köpt in en Digi 002 Rack men den första jag fick funka inge vidare så nu hoppas på att den nya är bättre.

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

Hej Mattias! Råkade snubbla in på detta inlägg när jag sökte på Soundscape.

Det finns fler som använder soundscape även om det inte är så många. Mest beroende på att det är dyrare än Pro Tools.

Jag har precis skaffat en red32 Begagnad

Jag vet att SSRAB (en av sveriges bästa mastrare (subjektivt)) sitter med systemet

samt Studio Lynga (båda utanför Falkenberg)

Vidare finns det flera andra studios (sök på sounscape svenska sidor)

/Bosse

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
MrPhil (oregistrerad)

Alltför få använder detta fantastiska och överlägsna alternativ till PT.

Vi söker för övrigt efter ett beg REd32 till rätt pris!

Kör just nu på HDR1 sen 1995 och det finns INGET(!!!!) stabilare DAW-system. 😛

När andra i branschen pratar om problem med latency, o CPU-kraft, behov av mera RAM, så brukar jag undra "Vad är latency?"

Men som sagt, uppgradering är ett akut behov just nu. HDR1 har sin klara begränsning i sina 8 kanaler. Därför mixar vi allt just nu i Vegas4.

I want £$&€! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Beg Red 32??

Om du är registrerad användare av soundscape (sydec.be) så finns det ett forum där för köp byt och sälj. Jag var inne för 5 minuter sedan och hittade minst tre st .

Hälsn Bosse

Jo, jag har koll på det forumet.

14-15 tusen för de två första, 28! tusen för den tredje är inte det pris jag söker.

Köpa från USA utan chans att kolla den känns oxå fel.

Missade en enhet för €995 med nån dag! 😛

Vad gav du för din?

/Phil

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har minsann lyckats krascha Soundscape också! Så det så! 😠

Edit: Men jag måste erkänna att det är både stabilt och snabbjobbat (ifall man bara sysslar med audio).

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Jag har minsann lyckats krascha Soundscape också! Så det så! 😆

Edit: Men jag måste erkänna att det är både stabilt och snabbjobbat (ifall man bara sysslar med audio).

Jag lyckades krascha min flickväns bil två dagar efter att hon köpt den.

Slå det! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hallå Mattias! Jodå. Vi är tydligen några stycken som använder oss av SS. Själv kör jag Red32 sen ett antal år tillbaka. Bland annat i utbildningssyfte, tillsammans med Logic. Har fungerat hur bra som helst. Problemet är väl nu när man skulle vilja uppdatera (just för utbildningens skull). Det kommer att kosta pengar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hade glömt bort den här tråden.....

och jag är numer oxo en förrädare eftersom jag nu kör på en Digirack 002 med PT LE. Men oj vad man saknar stabiliteten hos soundscape. Var inne på att upgradera till ett nytt soundscapesystem men valde PT för priset och för att vara mer kompatibel med andra. Det har ju dock inte varit smärtfritt se följande inlägg:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=12088

Man har ju onekligen varit bortskämd innan när man inte behövde optimera datorer och kunde ha vad skit på datorn utan att det krascha. JAg är ändå känd för att få alla program att hänga sig (inkl word, explorer och harpan) men aldrig med soundscape.

sålde ett Soundscape SSHDR+ precis för 4000:- inkl pro-option & time/pitch plug

har ett SSHDR+ med waves reverb kvar samt ett gammalt SSHDR med time/pitch samt CD-writer. Dessutom 2 burkar med ADAT-Tdif converter

Hade med andra ord 24 kanaler Soundscape med ver. 3.7

HAr ingen ISA-port i nya datorn men jag funderar på att ha en redigeringsstation kvar med en gammal dator och ett soundscape.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...