Jump to content
Annons

Något för er


Emili01

Recommended Posts

Annons
rankey (oregistrerad)

Jo det hela vore ju ok om ni inte bara tagit Madonna - Frozen midin och pastat chordsen rakt av. 😉

No way att det är en slump. Har remixat Frozen själv en gång i tiden. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Jo det hela vore ju ok om ni inte bara tagit Madonna - Frozen midin och pastat chordsen rakt av. 😄

No way att det är en slump. Har remixat Frozen själv en gång i tiden. 😄

Ärligt talat, det var faktiskt inte med vilje. Lyssnat mycket på den och tydligen har man kopierat utan att tänka på det.. Men ackord får man väl använda fritt eller hur funkar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Självfallet får ackordföljder får användas fritt och återanvändas av alla. Annars skulle det inte finnas så mycket musik. (Däremot melodier är en annan sak, och där är lättare att åka dit för plagiat)

Tycker introt kändes platt och tråkigt medan vid 0.56 när det släppte och atmosfären (djupa pad-ljuden) kom in blev det genast mycket bättre. Sedan blev det rätt fett när raw-syntharna smög in vid 1.20. Just den här stilen är inget jag brukar lyssna på (utan mer house,electro) men skulle funka fint på gymmet. 😄 Vid 4.07 blev det extra fläskigt. Bra jobb tycker jag, lät för det mesta proffsigt och välgjort.

Sedan kan man undra varför du inte laddade upp låten i Låt-avdelningen som du brukar? Och trådtiteln får gärna vara mer tydlig. Vill inte vara party-pooper men.. 😄

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Självfallet får ackordföljder får användas fritt och återanvändas av alla. Annars skulle det inte finnas så mycket musik. (Däremot melodier är en annan sak, och där är lättare att åka dit för plagiat)

Tycker introt kändes platt och tråkigt medan vid 0.56 när det släppte och atmosfären (djupa pad-ljuden) kom in blev det genast mycket bättre. Sedan blev det rätt fett när raw-syntharna smög in vid 1.20. Just den här stilen är inget jag brukar lyssna på (utan mer house,electro) men skulle funka fint på gymmet. 😄 Vid 4.07 blev det extra fläskigt. Bra jobb tycker jag, lät för det mesta proffsigt och välgjort.

Sedan kan man undra varför du inte laddade upp låten i Låt-avdelningen som du brukar? Och trådtiteln får gärna vara mer tydlig. Vill inte vara party-pooper men.. 😳

Mvh Memphis

Okej, ja man vill ju inte åka dit för något sådant. Ingen bra början på karriären direkt!

Det var roligt att höra 🙂. Du kan ju få en mp3 om du vill ha till gymmet? Eller kanske lika bra och slänga upp den på låt avdelningen. Vi hade tänkt att släppa den på ett bolag men det blev att vi tackade nej istället, det var därför jag inte hade laddat upp den där i första hand.

Jo titeln var ganska otydlig, haha 😄.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...