Jump to content
Annons

högtalarproblem surround


fender__

Recommended Posts

Annons
Kan man lyssna på musik på alla högtalare ( 5.1 surround) eller gäller det bara filmer?????

Mvh EMir

Är nog beroende på din reciver. På den reciver jag har till hembion så kan jag välja surround även när jag spelar upp skivor. Dock blir det ju bara att musiken spelas i alla 6 högtalare. Mer spännande att lyssna via 3 stereo tycker jag i så fall och kunna ställa in M/S själv 😱

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Många surroundreceivers har olika program att välja bland, bl a som gör att stereosignaler spelas upp i alla högtalarna, vissa har program som gör att det blir fördröjningar mellan front och back etc - men det skiljer som sagt mellan olika fabrikat pch modeller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan man lyssna på musik i ex 5.1 men eftersom 99,9% av all musik idag är mixad för att lyssnas på i stereo så är detta inte särskilt önskvärt. Möjligt att det kommer mer framöver, kan ju ge en känsla av att man sitter bland musikerna istället för att man lyssnar på musiken som helhet. Det är säkerligen väldigt effektfullt inom vissa musikgenrer men mig veterligen finns inte så mkt material idag. Vore intressant om någon hade nått bra exempel där det funkar? Man kanske skulle sätta sig o försöka få ihop nån schysst mix helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...