Jump to content
Annons

Tips på sampleplayer?


hillebard

Recommended Posts

Det finns många mjukvarusamplers på marknaden...De mest självklara är väl kanske Halion, Sampletank, ESX24, MOTU m.fl. Alla dessa kostar en slant och kan vara ganska avancerade.

Har någon lite tips på enklare, billigare sampleplayers som klarar några vanliga format?

Jag är mest intresserad av program som fungerar på Mac/Cubase men det är säkert andra som vill få tips till PC också...

Anyone?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Battery 2 kostar 1895:- ink.

Kan varmt rekommendera denna sampleplayer...

Bara en sån sak att ta en sampling, drag-n'-drop, klicka i "MIDI learn" slå på två tangenter på Midiklaviaturen som då väljer omfånget... o sen köra... smidigt om du frågar mig och en absolut nödvändighet när lusten faller på...

Sen att alla mappade samplingar sparas ihop med låten i Cubase gör ju inte saken sämre..du behöver alltså inte spara mappingen separat i Battery

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja det finns ju t e x Vsampler

http://www.kvraudio.com/get/69.html

Och en hel uppsjö på KRV. Men skall du ha en sampler är det lika bra att skaffa en med bra funktion från början.

Halion eller Nativ instruments kontakt tycker jag är två bra alternativ.

Vsampler tycker jag bjuder på väldigt m,ånga bra funktioner, och den är lätt att arbeta med också. Priset är också ok.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...