Jump to content
Annons

Tips på sevärdheter i New York


woollie

Recommended Posts

Jag ska snart till New York och jag undrar om det är någon som har varit där som hittade en mysig krog, en billig musikaffär, klädaffär eller någonting annat som ni tycker att jag inte får missa.

Jag har spanat in Sam Ash (givetvis) och på krog fronten är det 55 Bar, Birdland och BB King Blues Bar som har fångat min uppmärksamhet.

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag ska snart till New York och jag undrar om det är någon som har varit där som hittade en mysig krog, en billig musikaffär, klädaffär eller någonting annat som ni tycker att jag inte får missa.

Jag har spanat in Sam Ash (givetvis) och på krog fronten är det 55 Bar, Birdland och BB King Blues Bar som har fångat min uppmärksamhet.

Tack på förhand

Guitar Center på 14:th Street är OK. J&R har billiga kameror etc.

Sevärdheter: Rockefeller center eller Empire State Building måste du ju åka upp i.

Kläder beror på vad du är ute efter, allt finns...

Plocka gratistidningen Village Voice så hittar du spelningar, klubbar och annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
små klubbar på bakgatorna "runt" Broadway

mycket galningar men har du gått genom rågsved så är du förbered !

Skarpnäck är värre tycker jag haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar. Guitar Center är absolut någonting jag ska kolla upp. Vi bor typ precis vid Broadway så smågatorna ska jag hålla lite extra utkik på. Jag vill inte heller missa skäggiga gubben i jacka och shorts.

Sam Ash är en musikaffärkedja i USA www.samash.com

Tack igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar. Guitar Center är absolut någonting jag ska kolla upp. Vi bor typ precis vid Broadway så smågatorna ska jag hålla lite extra utkik på. Jag vill inte heller missa skäggiga gubben i jacka och shorts.

Sam Ash är en musikaffärkedja i USA www.samash.com

Tack igen!

Snett över gatan från Sam Ash, på W 48:e, ligger Manny's som även de säljer gitarrer. Samma ägare som Sam Ash, men trevligare personal!

Åk ner till Greenwich Village och kolla in t.ex. Bleecker Street någon kväll. En massa (något turistiga) barer, många med levande musik.

Promenera i Central Park och ät hot dogs. Promenera överallt är generella regeln. Att vara ute och röra på sig är det viktigaste, då ser man riktiga NYC. (Museer är väl roliga ibland, men sådana finns hemma med...)

Tunnelbana är smidigt. Södra halvan av Manhattan är hur säkert som helst fram till sen kväll. Har ni tur hittar ni en första vagn där man kan stå och titta ut bredvid förraren genom fönstret framåt. Som en korsning av bergbanan och spöktåget ungefär.

Har ni ont om tid ska ni INTE åka till Frihetsgudinnan.

Promenera över Brooklyn Bridge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu känns det som att jag är set to go. Jag åker om några timmar.

Jag har inte papperna framför mig men det är den 43:e gatan mellan 7:e och 8:e avenyn ungefär där 7:e och broadway går ihop. Kommer inte ihåg vad hotellet heter

Jag ska kolla in Manys, speciellt då du säger att de har trevligare personal. Det tycker jag är viktigt. Bleecker Street ska nog också få sig ett besök.

Tack så jätte mycket alla som svarade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu känns det som att jag är set to go. Jag åker om några timmar.

Fan, vad avis jag blir. Hade tänkt åka den här helgen jag med. Kompisarna har spelning i Brooklyn på fredag och Boston på lördag, så jag skulle hängt på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...