Jump to content
Annons

Tips på portabel inspelningsenhet


Gromit90 (oregistrerad)

Recommended Posts

Gromit90 (oregistrerad)

Hej

Jag är intresserad av att köpa en inspelningsenhet för ljud som jag kan använda vid filminspelning för att ta upp ljudet bredvid kameran och även spela in ljud i efterhand.

Har kollat på dessa två:

Zoom H4n - http://www.scandinavianphoto.se/product/it...spx?iid=9097101

och

Zoom H2 - http://www.scandinavianphoto.se/product/it...spx?iid=6357805

Har hört att de ska hålla riktigt bra kvalité

Vad tycker ni om dessa?

Vad skiljer? Är det värt mellanskillnaden i pris?

Har ni förslag på några andra bra inspelningsenheter?

Redigerat av Gromit90
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Olympus LS-10 och LS-11 är trevliga, går man upp ännu mer i pris är Sony PCM D50 riktigt bra. Zoom H2 är väldigt prisvärd men låter i mina öron inte riktigt lika bra som tidigare nämnda fickinspelare. Zoom H4n har jag aldrig testat.

Redigerat av Emil
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Jag använder ZOOM H4 och är nöjd med den. Lätt att använda som den är och dessutom möjlighet att koppla till externa mikrofoner. Känns något plastig dock. De två AA-batterierna räcker till en knapp timmes inspelning med externa mikrofoner med fantommatning. Till konserter kopplar jag in mitt externa batteripack.

Har nu uppgraderat till Edirol R-44 för att få 4 samtidiga kanaler.

Kjell

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
drloop (oregistrerad)

Jag fortsätter denna tråd.

Jag är ute efter att ha en spelare typ Olympus LS-5 som portabel inspelningsenehet samt ljudkort till laptopen.

Zoom H2 förstår jag att den funkar även som ljudkort. Men jag tycker den är så plastig så jag skulle hellre vilja ha LS5 som känns mycket mer stabil.

Tanken är att jag med en laptop, min nanokey och en pryl som LS5 mer eller mindre har klar portabel studio med mig och dessutom kan jag gå ut i skog, hav och stad i jakt på spännande ljud med den portabla ljudenheten. Och även vara ljudupptagare när jag filmar med min kamera då kamerans mickar är helt kass.

Så är det någon som använt LS5 som ljudkort?

Eller har erfarenhet av andra portabla enheter och haft dom som ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...