Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag håller på med ljudläggning av film (samt musik) och behöver framförallt till film en väldigt tyst preamp. jag använder digi002 men upplever dess preamp inte som något vidare och brusiga. detta speciellt då jag måste ha gainen rätt hög då ljuden jag spelar in oftast är bakgrundsljud och väldigt låga.

någon som har ett förslag på en gärna tvåkanalig väldigt tyst preamp i prisklassen 0-3000 kr. vet att det är inte en så stor budget men tänkte se om någon har någon idé.

tack för förslag

Per

Annons
Postat
Hej!

Jag håller på med ljudläggning av film (samt musik) och behöver framförallt till film en väldigt tyst preamp. jag använder digi002 men upplever dess preamp inte som något vidare och brusiga. detta speciellt då jag måste ha gainen rätt hög då ljuden jag spelar in oftast är bakgrundsljud och väldigt låga.

någon som har ett förslag på en gärna tvåkanalig väldigt tyst preamp i prisklassen 0-3000 kr. vet att det är inte en så stor budget men tänkte se om någon har någon idé.

tack för förslag

Per

Den enda i den prisklassen som jag tror kan uppfylla kraven (åtminstone bland de jag känner till... 😛 ), är den svenska Line Audio Design 2MP. Listpris för den är 3000:-.

Postat

Ja, 2MP är det första som dyker upp i skallen förutom att det kanske är värt att tänka till när det gäller mickval om ljudkällorna är tysta. Vad använder du för mickar nu och hur känsliga (mV/Pa) är de?

Postat
någon som har ett förslag på en gärna tvåkanalig väldigt tyst preamp i prisklassen 0-3000 kr.

Hojta till om du hittar en som kostar 0:- jag är väldigt intresserad isf 😄

DieHard (oregistrerad)
Postat

Snåljåp där. Jag kan tänka mig sträcka till ett pris på 100:- i alla fall 😄

Postat

jaja, 0 kr var kanske inget jag räknade med 😏 lovar höra av mig dock om något sådant förslag kommer. lär det ju göra

tack för tipsen

något mer?

Postat
något mer?

Nix, du måste i stort sett tredubbla din budget för att hitta något som är vesäntligt bättre i den neutrala klassen ...

I jämförelse är alla Kinerser jag hört, brusigare och sämre bygda..

/ptr

Postat
För 5500 får du den utmärkta preampen Marenius SMF-5. Föredömligt tyst och transparent.

Exkl. moms enligt deras prislista...

Jag har aldrig hört talas om Marenius tidigare, men de har ju några ganska intressanta produkter, verkar det som. 😉

drloop (oregistrerad)
Postat
Exkl. moms enligt deras prislista...

Jag har aldrig hört talas om Marenius tidigare, men de har ju några ganska intressanta produkter, verkar det som. 😉

Marenius vanligt bland film och tv folk.

Postat

Mina erfarenheter av Mareniusen är väldigt bra. Vi kör ofta med den i livesammanhang. Väldigt bra drag i dem också, upp till 75dB gain har jag för mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.