spaceman Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 (redigerat) Mer info på: http://www.steinberg.net/en/company/steinb...ilable-853.html Redigerat 25 augusti 2009 av spaceman
Rabieshund Postat 26 augusti 2009 Postat 26 augusti 2009 Vad innebär "snart" egentligen? Finns inget datum för release men flera webbutiker har redan med det i utbudet.. Mitt musikskapande står still tills jag köper detta. 😲
Claes Holmerup Postat 26 augusti 2009 Postat 26 augusti 2009 Det ska enligt ett utskick till handlarna, börja skickas ut från tyskarna 1/9, så det är verkligen inte långt kvar. 😲 En sak som kan vara bra att veta, är att man kan få göra en "grace update" om man har köpt CE4 mellan 15/7 2009 och 15/10 2009. Dessa "grace updates" hanteras däremot bara genom Steinbergs huvudkontor - och inte genom handlarna.
Rabieshund Postat 26 augusti 2009 Postat 26 augusti 2009 (redigerat) Ok, tack Claes! En annan sak, man får väl ingen dongel med essential-versionen va? Edit: eller vänta, på Thomann står det att man får det. Enda stället jag hittat den informationen på. :S Redigerat 26 augusti 2009 av Rabieshund
Claes Holmerup Postat 26 augusti 2009 Postat 26 augusti 2009 Ok, tack Claes! En annan sak, man får väl ingen dongel med essential-versionen va? Edit: eller vänta, på Thomann står det att man får det. Enda stället jag hittat den informationen på. :S Retail-versionen innehåller dongel enligt Steinbergs prislista - och uppdateringen kräver dongel (som inte medföljer).
Rabieshund Postat 27 augusti 2009 Postat 27 augusti 2009 Alright. Fan vad jag stör mig på att essential 5 inte har stöd för 64bit. Det är ju den anledningen som gjort att jag väntat och nu fick jag reda på att man måste köpa studio 5 eller fullversionen för att få 64bit. Tänkte starta en tråd om det men kan lika gärna fråga här.. Hur tror ni att essential 5 funkar som 32bit app på vista 64bit? Några buggar och bara 2 gb ram kan jag leva med. 4000 spänn för studio 5 känns lite saftigt just nu..
oioioi Postat 27 augusti 2009 Postat 27 augusti 2009 Men de kan väl ändå inte släppa något nu, hösten 2009, som inte funkar på 64-bitsmaskiner...
Rabieshund Postat 27 augusti 2009 Postat 27 augusti 2009 Ja det är helt fuckat. Tror ni förresten att det kommer gå att uppgradera från essential 5 till studio 5?
Claes Holmerup Postat 27 augusti 2009 Postat 27 augusti 2009 Ja det är helt fuckat. Tror ni förresten att det kommer gå att uppgradera från essential 5 till studio 5? Visst kommer det gå att göra. Du kan ju t o m uppgradera till CS5 och C5 från Sequel, som egentligen inte tillhör samma familj.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.