Jump to content
Annons

Externt ljudkort i övre/mellanklassen


Ludwig Koz

Recommended Posts

Hej alla forummedlemmar!

Nu behöver jag er hjälp.

Jag ska bygga upp en hemmastudio för inspelning av sång, och keyboard.

Det viktigaste är att få ett så rent ljud som möjligt på inspelningarna av sång, sen vill jag kunna koppla midikeyboard/gitarr till ljudkortet.

Behöver även bra hörlursförstärkare, men prio ett är alltså ljudkvalitén på vocals.

Har kollat in RME Fireface 400 samt Motu ultralite. Kom gärna med förslag till bra alternativ på externa ljudkort (samt mikrofon).

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dubbelkolla med någon som har en nyare Macbook/iMac (med Agere-chip) hur RME funkar innan du köper ett RME-kort dock. Vet inte om det fortfarande är struligt att få dem att funka, men det har varit så tidigare iaf.

Vilken Macbook är det du har? Aluminiumvarianten har ju inte Firewire, så då funkar nog inte något av de i tråden nämnda korten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag vore du hade jag helt klart köpt Apogee. Testade den och en ff 800 och tyckte att Apogee lät bättre. Men det var hos 4sound så förhållandet var inte optimalt om man säger så!

Redigerat av Alexho
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv ett apogee duet med (iMac, snart macbook pro) en röde nt2-a. Kan inte bli nöjdare för det priset. Har inte så jätte mycket att jämföra med. Men det låter grymt bra. Aldrig haft några problem och mitt duet har aldrig krånglat! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...