Jump to content
Annons

Det brusar högt när jag spelar in


8nicolProductions

Recommended Posts

Hej alla jag är desperat för jag kan inte göra musik för mitt ljudkort eller vad det nu är brusar, villket musikprogram jag än prövar i händer samma sak det brusar som in i helvete, även om micen är av och gain och record är fullt nerdragna. Även om jag klickar på ljud av på allt brusar det som fan. Jag har prövat stänga av phantomeringen på micen helt men det hjälpte inte alltså är det inte micen jag kan dra ner alla spakar på micen och det hjälper inte eller jo om jag drar ner playbacken (huvudvolymen). Jag testade idag att byta ljudkort, tror ni det hjälpte? Nepp det gjorde det inte det ljudet hörs fortfarande. Alltså det är inte micen det är inte mixern det är inte inställningar på datorn och det är inte ljudkortet, asså vad fan kan det vara. Jag är desperat nu för det finns ingen utväg snälla hjälp mig !!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lyssnar du i lurar när du hör bruset? Du måste ha råkat koppla lurarna till mic in eller nåt...

Eller nånstans är i vart fall en kabel felkopplad - nånstans line in när det borde vara line out - eller tvärtom.

Eller mik in istället för line in.

Så tänker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar du i lurar när du hör bruset? Du måste ha råkat koppla lurarna till mic in eller nåt...

Eller nånstans är i vart fall en kabel felkopplad - nånstans line in när det borde vara line out - eller tvärtom.

Eller mik in istället för line in.

Så tänker jag.

Jag har exakt samma kopplingar som innan har inte rört bruset kom plötsligt för 3 dagar sedan

Link to comment
Dela på andra sajter

testa att byta lyssningskälla (monitorer, hörlurar osv..)...

Brusar det även när du lyssnar på en ljudfil på datorn, dvs. inte genom ditt inspelningsprogram... Om det gör det,

Koppla hörlurar direkt til hörlursutgång på datorn... testa... Låter det inte där, koppla in ljudkortet.. testa.. osv... försök (om möjligt) att "lyssna" dig igenom hela kedjan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...