Jump to content
Annons

Instrumentplugg med trumpeter


Paste

Recommended Posts

Tjena!

Skulle vilja ha lite tips på olika plugins med blåsinstrument 🙂 trumpeter och etc.

Vill ha en liten "future" känsla på ljudet, fast det kanske man kan fixa till själv med rätt effekter och sånt. Ska göra lite musik med Lounge-känsla!

ös på med tips! gratis är ju bäst 😉

Redigerat av Magnus Mollin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Arturia Brass, Wallander och Sample Modeling är bäst tycker jag. Dock är det nästan ett måste med någon form av breath controller.

Så här trevligt kan det låta med samplemodelings

Annars finns det ju andra lösningar som uberschals med samplingar och melodyneteknik som kan låta riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

dsk brass finns ju och är gratis. Kanske inte världens bästa, men värd ett test. Man får ju vad man betalar för så att säga 😉

Kunde vara roligt att prova. Men det var ett jäkla krångel att ladda ner dom till datorn .. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Arturia Brass, Wallander och Sample Modeling är bäst tycker jag. Dock är det nästan ett måste med någon form av breath controller.

Så här trevligt kan det låta med samplemodelings

Annars finns det ju andra lösningar som uberschals med samplingar och melodyneteknik som kan låta riktigt bra.

Videon var ju riktigt bra 🙂 Jag hörde ljudet som jag vill komma åt i videon. Men vet inte vad det var för plugg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast svenska Wallander Instruments är ju i en klass för sig.. Kolla in tutorialen på http://www.wallanderinstruments.com/VideoT...Getting+started

Tror €449 är lite för mycket faktiskt 🙂 Vill mest experimentera lite med trumpeter och testa om jag verkligen vill/kan använda det i mina produktioner.

Ska nog leta upp någon gratisversion först 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Wallander är mycket bra förmodlingen det bästa om man är ute efter ett riktigt symfoniskt sound. Dock tycker jag att det känns något begränsat då det gäller andra stilar. Så vitt jag vet saknar det Harmon Mutes och Cup mutes. Men själv har jag bara testat den begränsade demo versionen så kanske finns även detta.

Här hittar du demoversionen Trial

Exemplet jag länkade till, The Trumpet är SampleModelings plugg som kostar betydligt mindre

The trumpet

Denna anser jag vara bäst i alla fall för mina behov. Men som jag sa tidigare är det bäst om man har någon form av Breath Controller. Själv använder jag AKAI EWI.

Har man inte något bra sätt att styra expressions så kanske andra lösningar är bättre.

Uberschall har lösningar som låter bra men det är en helt annan teknik som jag inte har någon erfarenhet av. Men kolla gärna in det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...