Jump to content
Annons

NYHETERNAS NYHET!


JJRockford

Recommended Posts

Annons
Vem är den där Paul Rodgers?

Har svårt att tro att Queen kan va så mycket att ha utan Freddy Mercury, men vem vet....

Rocknroll legend, lirat med Free, Bad Company och andra.

Har du hört låtarna "Feel like makin love", "Can't get enough", "Alright now" så har du hört snubben.

Är själv ingen jättefan av Rodgers, men väl Queen-nörd, så om dom lovar att inte lira "I want to break free" så lägger jag mig i sovsäck och köar redan nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lustigt. Vad har Frankie Goes to Hollywood, Queen och INXS gemensamt? De inte bara återuppstår, alla saknar sina ordinarie karaktäristiska sångare. Det är inte utan att man undrar.

Är detta ytterligare ett försök att skrämma liv i en trött bransch? Ska fundera på det till nästa ledare. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta ytterligare ett försök att skrämma liv i en trött bransch? Ska fundera på det till nästa ledare. 😠

Jag vet inte hur INXS och FGTH har resonerat, men vad gäller Queen kan jag tänka mig att Brian May är trött på att harva runt i stödgale- och välgörenhetsträsket. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte den här George Michael-hypen?!?! Antar att det baseras på hans version av "Somebody to love" från Live Aid-galan på Wembley. Är väl inte ett av de sämre framträdande visserligen (där toppar Axl Rose's skriksång i "Bohemian Rhapsody", rent vedervärdigt), och väger man in hur svårt det är att tolka någonting Freddie sjungt så är det helt ok. Men jag har väldigt svårt att tro att det skulle funka på de lite tyngre låtarna. I grunden så var ju Freddie en rocksångare, det är inte George Michael. Speciellt live, där har ju låtarna alltid framförts betydligt rockigare än på skiva.

Bästa Queen-tolkningen jag har hört är nog Tony Vincent, som är med i den där musikalen som går i London. Han sjöng några delar ur "Bohemian Rhapsody" på det där "Popfest på Buckingham Palace" (eller vad programmet nu hette?) som gick på TV härom sommaren (2 år sen kanske?). Finns att ladda ner här, även om kvaliten är sådär: http://www.tonyvincent.com/video.cfm

Hursomhelst, Paul Rodgers blir säkert utmärkt det också, och jag är lycklig som ett barn på julafton. Queen slutade ju turnera 1986, och som jag är född 1979 så känns det inte som om jag haft en sportslig chans att se dom live. Även om Freddie på de flesta sätt är oersättlig så tycker jag ändå inte att det är så kinkigt med att byta medlemmar, bara det låter bra i slutändan. Får bara hoppas dom lyckas väcka John Deacon ur hans dvala, så blir det ju lite roligare. Och att Spike Edney får åka med, det är ju lite kult.

"I want to break free" fungerar alldeles utmärkt live. På "Live in Rio" så blir det plötsligt en riktigt tung rocklåt, vilket man kanske har svårt att greppa om man sett promo-videon till den 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gläds med Dig, Rockford! Bry Dig inte om de där andra surbultarna. Paul Rodgers har ju haft en jädra röst de gånger jag hört honom. Hoppas att det blir bra. Queen har aldrig varit ett av mina favoritband. Dock var de kanon när jag såg dem på Scandinavium nån gång på det tidiga åttiotalet. Sen kan ju ingen motsäga det faktum att de ÄGDE Band-Aid! Jag satt med kompisar och såg sändningen. Många favvo-artister gjorde ett ganska menlöst intryck under denna happening, så inte Queen. De ägde scenen från första stund. Queen var som gjorda för det stora formatet. Freddie Mercury ÄGDE scenen. Det kanske kan vara en belastning som Paul eventuellt inte mäktar med. Hoppas att jag har fel....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Nu äre dax, biljetterna släpps på måndag:

http://www.ema.se/index.jsp?left=artister/...queen/queen.htm

Fram med sovsäcken och termos ? Näe, Queen var rätt bra när det begav sig.

Men utan Fredie M så känns det mera ganska skralt.

Ännu ett exempel hur gamla band använder sitt namn fast med nya medlemar

för att dra in cash.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...