bobbish (oregistrerad) Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 Yoyoyo! Ăr ute efter att försöka fĂ„ fram vĂ€rda ljud i Reason 4 som fĂ„r en att tĂ€nka pĂ„ the knife. Om nĂ„gon kan/vill fĂ„r ni gĂ€rna komma med tips pĂ„ hur man mer eller mindre copycatar en the knife lĂ„t. Vill göra musik Ă„t det hĂ„llet, i alla fall nĂ€r jag hĂ„ller pĂ„ med reason eller digital proddning allmĂ€nt. I och med att the knife Ă€r kung pĂ„ musik sĂ„ skulle jag tĂ€nka mig att försöka göra en lĂ„t som dom redan gjort, för att lĂ€ra mig hur de jobbat, och den vĂ€gen kunna göra egen elektronica lĂ€ttare đ Hoppas jag lyckats göra mig förstĂ„dd, kom med förslag/Faqs/guide eller synpunkter! peace
nattvaktaren Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 Klart jag kan kopiera en The Knife-lÄt Ät dig, du fÄr reasonfilen för en tusing. PM:a om du Àr intresserad.
bobbish (oregistrerad) Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 (redigerat) tack för erbjudandet! FörstĂ„r att det tar bĂ„de tid och arbete att kopiera en hel the knife lĂ„t rakt av. Men sjĂ€lv Ă€r jag pank, men om nĂ„gon har ett lĂ€gre bjud kan det vara intressant, men musiker emellan sĂ„ vore tips eller ett pekande finger i rĂ€tt riktning ocksĂ„ av högt vĂ€rde, och tips Ă€r vĂ€l alltid gratis? đ tack tack Redigerat 25 juli 2009 av bobbish
bobbish (oregistrerad) Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 SjÀlvklart! Undrar Àven om det gÄr att lÀgga in mp3 eller wavfiler i reason för övrigt? Typ lÀgga in en lÄt och lÀgga pÄ trummor eller vad som!
Trace Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 SjĂ€lvklart! Undrar Ă€ven om det gĂ„r att lĂ€gga in mp3 eller wavfiler i reason för övrigt? Typ lĂ€gga in en lĂ„t och lĂ€gga pĂ„ trummor eller vad som! mp3=nej, wav=ja đ
ryssen (oregistrerad) Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 mp3=nej, wav=ja đ Kan man inte lĂ€gga in mp3? DĂ„ kan man ju inte lĂ€gga in nĂ„n modern musik, ju!
Trace Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 Kan man inte lĂ€gga in mp3? DĂ„ kan man ju inte lĂ€gga in nĂ„n modern musik, ju! Finns program som konverterar till wav đ Undra om Record fĂ„r stöd för mp3 i framtiden...
ryssen (oregistrerad) Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 (redigerat) EDIT: UrsÀkta, bortse frÄn denna post. Tröttfulade bara. Redigerat 27 juli 2009 av ryssen
bobbish (oregistrerad) Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 Ăr det ngn som vet om ngt hyfsat gratis mp3->wav program? har bara vice versa. Sen undrar jag om man vill lĂ€gga pĂ„ sin egen röst i reason, om det Ă€r möjligt, och i sĂ„ fall hur direkt in i reason. Eller mĂ„ste jag spela in röst i ableton live lite 7 som jag ocksĂ„ har och sen spara det (i vilket filformat?) och sen lĂ€gga in den filen i reason. Kanske nybörjarfrĂ„gor, men hittade ingen FAQ pĂ„ det pĂ„ direkten sĂ„ tĂ€nkte jag frĂ„gar hĂ€r istĂ€llet. Ganska sunkigt förövrigt att wav men inte mp3 funkar, speciellt i de nyare programvarorna đ tack för hjĂ€lp!
Stoneyoung Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 Jag spela in all min sÄng i Cubase sen export som wav in i samplern i Reason. Kan ju Àven köra som .Rex ocksÄ men det Àr ju meckigt Ä det orkar iaf inte jag.
d00rkey Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 [...]Sen undrar jag om man vill lĂ€gga pĂ„ sin egen röst i reason, om det Ă€r möjligt, och i sĂ„ fall hur direkt in i reason. Eller mĂ„ste jag spela in röst i ableton live lite 7 som jag ocksĂ„ har och sen spara det (i vilket filformat?) och sen lĂ€gga in den filen i reason. Kanske nybörjarfrĂ„gor, men hittade ingen FAQ pĂ„ det pĂ„ direkten sĂ„ tĂ€nkte jag frĂ„gar hĂ€r istĂ€llet. Ganska sunkigt förövrigt att wav men inte mp3 funkar, speciellt i de nyare programvarorna đ€Ș tack för hjĂ€lp! Jo, du kan lĂ€gga in röst/sĂ„ng/andra ljud i Reason men inte direkt. Man mĂ„ste spela in det i nĂ„got annat inspelningsprogram (i princip vilket som helst).. Det bĂ€sta sen Ă€r om man kan öppna ljudfilen (wav?) i Recycle (eller nĂ„got annat) och choppa/slajsa upp den. Det blir mycket behĂ€ndigare nĂ€r man ska lyssna och stega i sequensern i Reason nĂ€mligen. Annars, om filen inte Ă€r slajsad, sĂ„ mĂ„ste man börja lĂ„ten frĂ„n början varenda gĂ„ng för annars hör man inte sĂ„ngen. Slajsningen gör att du kan börja pĂ„ ett stĂ€lle dĂ€r en ny slice Ă€r inlagd (i NN-XT t ex i Reason alltsĂ„). Sen nĂ€r sĂ„ngen vĂ€l Ă€r inlagd sĂ„ kan man applicera alla möjliga effekter pĂ„ den, pĂ„ hela sĂ„ngen eller bara valda delar. đ
bobbish (oregistrerad) Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Okej, dÄsÄ det Àr ju inget större problem:) Tack för hjÀlp, ngn som vet ngt om mp3->wav converter?
Drake Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Okej, dÄsÄ det Àr ju inget större problem:) Tack för hjÀlp, ngn som vet ngt om mp3->wav converter? CDex - googla pÄ det. Bra program.
d00rkey Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 (redigerat) CDex - googla pÄ det. Bra program. Yupp.. CDex Àr bra, och freewaregratis ocksÄ kanske man ska tillÀgga! Annars har jag för mig att allt som WinAmp kan spela upp kan det Àven konvertera om till wavfiler? Redigerat 29 juli 2009 av d00rkey
Carle Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Vi har kommit ifrĂ„n Ă€mnet va? Jag drar tillbaka pĂ„ rĂ€tt spĂ„r. Jag slĂ€nger upp en liten exempelfilmed nĂ„gon jag kokade ihop hĂ€r pĂ„ bara en liten stund sĂ„ förvĂ€nta dig inga stordĂ„d. Men nĂ€r jag var nybörjare hade ett sĂ„nt hĂ€r tips hjĂ€lpt mig massor. Kolla lite hur jag anvĂ€nder disten, unison och reverbet. PĂ„ det kommer den bra bit. http://www.yousendit.com/download/Y1RxcmxlZ2o5bEIzZUE9PQ Ladda hem hĂ€r. Alla ni som kommit en bit lĂ€ngre Ă€n mig fĂ„r Ă€ven lĂ€mna tips pĂ„ hur jag kan bli bĂ€ttre. Men som sagt har jag hastat ihop detta sĂ„ smĂ„grejer Ă€r jag medveten om. đ
bobbish (oregistrerad) Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Ska kolla in det du lagt upp, tack sĂ„ mycket! đ
bobbish (oregistrerad) Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Tack för hjĂ€lpen! det var en push i rĂ€tt riktning, det Ă€r jobbigt innan man fĂ„r ny input att komma vidare ibland. Som tur var fick jag en annan input, det underlĂ€ttade för kreativiteten đź
SadamJR Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 MP3filer Àr djÀvulens pÄfund. De enda som tycker om dem Àr halvdöva omusikaliska mÀnniskor.
Svure Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 MP3filer Ă€r djĂ€vulens pĂ„fund. De enda som tycker om dem Ă€r halvdövaomusikaliska mĂ€nniskor. SĂ„ du vill ha 75 MB stora wav filer pĂ„ din iPod? Skulle inte tro det. Jag sĂ€ger bara 256-320, dĂ„ đ€Ș
bobbish (oregistrerad) Postat 31 juli 2009 Postat 31 juli 2009 (redigerat) Jag Ă€r ljudfascist och tycker inte det Ă€r ngn vĂ€sentlig skillnad alls egentligen mellan mp3 och wav. Minimal! Har en ny request, skulle vilja ha hjĂ€lp med att jobba fram ljudet frĂ„n denna lĂ„t: Ăr mest intresserad av introt och den tunga "synthen" i guess, som börjar typ 0.28 in i lĂ„ten đ AnvĂ€nder reason 4! Redigerat 31 juli 2009 av bobbish
spass Postat 31 juli 2009 Postat 31 juli 2009 Jag Àr ljudfascist och tycker inte det Àr ngn vÀsentlig skillnad alls egentligen mellan mp3 och wav. Minimal! om du konverterat en cd till mp3 320 kbit/s sÄ lÄter det vÀldigt bra men om hör samma cd fast i wav 11,025 Hz 8 bit sÄ lÄter det inte sÄ bra och om du har en mp3 32 kbit/s och konvertera den till en wav i 24 bit 48kHz sÄ lÄter bÄda lika illa ja ja
johle Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 Vi har kommit ifrĂ„n Ă€mnet va? Jag drar tillbaka pĂ„ rĂ€tt spĂ„r. Jag slĂ€nger upp en liten exempelfilmed nĂ„gon jag kokade ihop hĂ€r pĂ„ bara en liten stund sĂ„ förvĂ€nta dig inga stordĂ„d. Men nĂ€r jag var nybörjare hade ett sĂ„nt hĂ€r tips hjĂ€lpt mig massor. Kolla lite hur jag anvĂ€nder disten, unison och reverbet. PĂ„ det kommer den bra bit. http://www.yousendit.com/download/Y1RxcmxlZ2o5bEIzZUE9PQ Ladda hem hĂ€r. Alla ni som kommit en bit lĂ€ngre Ă€n mig fĂ„r Ă€ven lĂ€mna tips pĂ„ hur jag kan bli bĂ€ttre. Men som sagt har jag hastat ihop detta sĂ„ smĂ„grejer Ă€r jag medveten om. đ Nu har jag ingen aning om vad det var du uploadade, men jag Ă€r intresserad av allt som har med Reason att göra - skulle du kunna lĂ€gga upp lĂ€nken igen? đ
philmeizter Postat 14 augusti 2009 Postat 14 augusti 2009 Vi har kommit ifrĂ„n Ă€mnet va? Jag drar tillbaka pĂ„ rĂ€tt spĂ„r. Jag slĂ€nger upp en liten exempelfilmed nĂ„gon jag kokade ihop hĂ€r pĂ„ bara en liten stund sĂ„ förvĂ€nta dig inga stordĂ„d. Men nĂ€r jag var nybörjare hade ett sĂ„nt hĂ€r tips hjĂ€lpt mig massor. Kolla lite hur jag anvĂ€nder disten, unison och reverbet. PĂ„ det kommer den bra bit. http://www.yousendit.com/download/Y1RxcmxlZ2o5bEIzZUE9PQ Ladda hem hĂ€r. Alla ni som kommit en bit lĂ€ngre Ă€n mig fĂ„r Ă€ven lĂ€mna tips pĂ„ hur jag kan bli bĂ€ttre. Men som sagt har jag hastat ihop detta sĂ„ smĂ„grejer Ă€r jag medveten om. đ Tycker ud kan ladda upp den igen đ Blev sugen pĂ„ kika!
philmeizter Postat 14 augusti 2009 Postat 14 augusti 2009 Jag Ă€r ljudfascist och tycker inte det Ă€r ngn vĂ€sentlig skillnad alls egentligen mellan mp3 och wav. Minimal! Har en ny request, skulle vilja ha hjĂ€lp med att jobba fram ljudet frĂ„n denna lĂ„t: Ăr mest intresserad av introt och den tunga "synthen" i guess, som börjar typ 0.28 in i lĂ„ten đ AnvĂ€nder reason 4! Yes. Ăntligen nĂ„gon som diggar Rusko đ Har du hört Day N Nite remixen?
SadamJR Postat 14 augusti 2009 Postat 14 augusti 2009 Jag Àr ljudfascist och tycker inte det Àr ngn vÀsentlig skillnad alls egentligen mellan mp3 och wav. Minimal! Undrar om du inte Àr mer ljudfolkpartist.
bobbish (oregistrerad) Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 Yes. Ăntligen nĂ„gon som diggar Rusko đ€Ș Har du hört Day N Nite remixen? Ah han Ă€r fet, och den lĂ„ten Ă€r bra! Ingen som vet hur man mixar fram en sĂ„n dĂ€r synth? Har kommit lite nĂ€rmare, jobbar lite med attack och releasen men hinner alltid tappa fokus nĂ€r jag nĂ€rmat mig efter lĂ„ng tid =( Och sadam, kalla inte mig folkpartist igen! Usch!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.