Jump to content
Annons

Gitarrist söker band eller projekt (Skåne)


Crownfield

Recommended Posts

Tjena!

Antingen ÄR det verkligen jäkligt svårt att hitta några att spela med, eller så är jag skitdålig. 😄

Men skam den som ger sig...

Jag är 33 år, bor i nordöstra Skåne och arbetar i Lund, och har spelat gitarr (både akustisk och elgitarr) hela livet. Hemmagenren är främst rock, men även blues, country och hårdrock funkar.

Gitarrtekniskt är jag framförallt influerad av Mark Knopfler. Jag är självlärd och inte någon virtuos, men är definitivt tillräckligt bra enligt min egen bedömning... 🙂

Musik jag gärna lyssnar på är; Dire Straits, Mark Knopfler, Bruce Springsteen, Toto, ZZ Top, Albert Cummings, Joe Satriani, Foggerty/Creedence, Lasse Winnerbäck och Chris Rea, men även BLS, Ozzy, Alice in Chains, Metallica, Megadeth, Iron Maiden och liknande går hem.

Hade varit kul att hitta nåt band att lira med, eller helt enkelt starta ett... Om det är eget material eller covers spelar ingen roll, så länge det SVÄNGER!

Jag är riktigt sugen på att komma ut och spela, och repar gärna en eller ett par gånger i veckan.

Skicka ett PM så hörs vi!

/R.

PS. Min egen musik, med exempel spelstilen, hittas här: http://www.myspace.com/crownfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...