base10 Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Inte jag som spelar, men jag har samma problem. Datorn har varit på lagning i tre månader nu, men de har inte lyckats lösa det. Någon som har sätt något liknande förut, hur löser man detta? 😆 Har nyaste drivrutinerna till grafikkortet.
Riffraff Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Inte jag som spelar, men jag har samma problem. Datorn har varit på lagning i tre månader nu, men de har inte lyckats lösa det. Någon som har sätt något liknande förut, hur löser man detta? 😆 Har nyaste drivrutinerna till grafikkortet. Så där har det sett ut för mig också ett par gånger. Men det gick över av sig självt. Om datorn har vart på lagning i 3 månader lär dom ju ha prövat det mesta. Kanske får du köpa nytt grafikkort istället?
base10 Postat 14 juli 2009 Trådstartare Postat 14 juli 2009 Provade att ta bort drivrutinerna genom att avinstallera dom i kontrollpanelen - lägg till och ta bort program. Jag valde att ta bort grafikkortets drivrutiner, och nu kommer jag inte ut på internet längre. Följande enheter hittas när jag startar datorn: sm bus styrenhet, PCI-bryggenhet, PCI minnesstyrenhet. De går inte att installera på något sätt och jag hittar inga drivrutiner till geforce 7900gtx. Vad kan jag göra för att få mitt grafikkort och internetanslutning tillbaka!? (det gick inte att återställa drivrutinerna i enhetshanteraren)-
tordA Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 börja om från början rensa allt installera om windows...
Claes Holmerup Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Råkade du avinstallera moderkortets drivrutiner också? Det låter nästan så... Installera chipset-drivrutinerna som finns på skivan som följde med moderkortet. Ibland kan det också hjälpa att bara plocka bort de enheter som är markerade med utropstecken eller annat i Enhetshanteraren - och sedan starta om datorn. Ofta kan Windows hitta rätt drivers vid omstarten. Det är inte alltid det hjälper att bara låta Enhetshanteraren söka efter nya plug-and-pray-enheter efter att man har tagit bort de som visar något fel, utan ofta är det bättre att starta om helt i stället.
Twilight_Zound Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 (redigerat) Det där mina herrar kallas artefacts.. Uppkommer när grafikkortet blir för varmt eller om man kör ex spel i för höga upplösningar.. Troligtvis har personen i fråga varit inne och pillat i inställningar i grafikkortets meny. Mitt tips avinstallera kortet från enhetshanteraren. Stäng av datorn, ta ut kortet, starta datorn (fullt ut), stäng av igen, sätt in kortet, starta datorn och installera ev NYARE(Färska) drivisar.. Redigerat 15 juli 2009 av Twilight_Zound
base10 Postat 15 juli 2009 Trådstartare Postat 15 juli 2009 Råkade du avinstallera moderkortets drivrutiner också? Jo jag tror det, problemet är att tillverkarna har bytt moderkort men antagligen så borde mAn kunna se vilket det är om man öppnar datorn.
hegobald Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Driver max bör kunna lista ut vilka drivrutiner som saknas.. Kolla in http://www.drivermax.com/
tordA Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 (redigerat) eller prova med senaste DirectX --edit frelstavning Redigerat 15 juli 2009 av tordA
Claes Holmerup Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Jo jag tror det, problemet är att tillverkarna har bytt moderkort men antagligen så borde mAn kunna se vilket det är om man öppnar datorn. Vad är det för j-a stil! Har de bytt moderkort och inte gett dig drivrutiner till det nya kortet? 😆 Om den har varit inne för reparation så är det också urdåligt om de inte har installerat korrekta drivrutiner efter reparationen. Det är något som de borde fixa som en reklamation.
base10 Postat 15 juli 2009 Trådstartare Postat 15 juli 2009 Laddade ner någon nDrive från Nvidia och nu har jag internet igen, tydligen så var det morderkortet som hade blivit avinstallerat. Nu gäller det bara att se om det beter sig konstigt i fullskärmsprogram igen. 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.