TheHitman Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Waves limiter hur bra ? Vilken är att föredra av waves limiter eller vilken tycker ni är bra UAD ?
DrHans Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 TheHitman sa: Waves limiter hur bra ? Vilken är att föredra av waves limiter eller vilken tycker ni är bra UAD ? Jag använder UAD precision limiter och den tycker jag fungerar bra.
Valle Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 TheHitman sa: Waves limiter hur bra ? Som den här gratisvarianten (klon) ungefär : http://www.yohng.com/w1limit.html Kanon om man gillar att leka med få-reglage-pluggar.
Linus Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Waves L2 är fruktansvärt bra. Jag gillar den mycket mer än deras andra limiters. Men annars tycker jag du ska kolla in Kjaerhus MPL-1 UAD kan jag inte svara på.
Jon Rinneby Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Linus sa: Waves L2 är fruktansvärt bra. Jag gillar den mycket mer än deras andra limiters. Men annars tycker jag du ska kolla in Kjaerhus MPL-1 UAD kan jag inte svara på. Ska du skaffa dig en limiter för runt 2000 kr kan du lika gärna lägga pengarna på ozone 4 så får du en hel mastringssvit på köpet, och dessutom en bättre limiter (med intelligent II) /Jon
joachime Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Voxengo Elephant. Många valmöjligheter som fyller sina funktioner. Elephant är helt klart mest bang for the buck, även jämfört med Youngs W1 och Buzzrooms Buzmaxi3. Personligen växlar jag mellan den och UADs Precision Limiter.
Valle Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 joachime sa: Elephant är helt klart mest bang for the buck, även jämfört med Youngs W1 och Buzzrooms Buzmaxi3. Elephant är juste — precis som de flesta Voxengo-prylarna. Men eftersom W1 är gratis så borde ju den ge mest "bang" — unlimited (no pun) bang for the buck, om man säger så. Bara sådär lite vid sidan av, alltså.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.