Jump to content
Annons

lösningen i sikte välja modell


nilsemil

Recommended Posts

hej hej.

smaka på dessa två:

demo ex LATE 2008 med 1 års applecare 15000:- 12000:- ex moms

2.4GHz Intel Core 2 Duo Penryn with 3MB on-chip L2 cache (P8600)

1066MHz, inte löstagbart batteri sämre batteritid. (just nu okänt om extra minne installerat och annan hårddisk men tror originaluppsättning ev bara 4 GB utbyggbart?)

har provat just denna apparat och den verkar, huga!, gå relativt tyst även på hög belastning.

Ny macbook pro: 19995:- 16000: ex moms

15 tum: 2.66GHz Intel Core 2 Duo 4 GB Minne Hårddisk på 250 GB1

SD card slot Built-in 7-hour battery2 Grafikprocessorn NVIDIA GeForce 9400M

9600M GT med 256MB

vibbar nån? priset spelar inte så stor roll, bara att jag vill att den ska vara tyst. batteriet är ju en stor skillnad.

pliis, håll er till ämnet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nya hade jag tagit med. Snabbare minnen, mera minne, bättre skärm, bättre batertid....Och snyggare 🙂

nja,

inte snabbare minnen?

inte bättre skärm?

ser likadan ut?

rätta mig om jag har fel (men det är alltså den första unibody 15" som kom ut så det är i princip samma dator)

Link to comment
Dela på andra sajter

från gearslutz.com; But almost all new Macbooks make this really annoying head exploding high pitched tinnitus sound! I just returned 3 MBPs back to Apple because of it. I'd rather listen to fan noise (which I hate too) than that god awful whine.

What a FAIL by Apple!

har nån hört om detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

nja,

inte snabbare minnen?

inte bättre skärm?

ser likadan ut?

rätta mig om jag har fel (men det är alltså den första unibody 15" som kom ut så det är i princip samma dator)

Jag tror Onajj menar den före den nya pron. Asså den utan två grafikkort.

Snabbare minnen näe det tror jag inte men bättre skärm kom nu för under en månad sen. Den fick också en mycket bättre batteri tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan berätta att jag sitter brevid den nya macbook pron som min bror äger. Den låter inte ett skit!

min är också knäpptyst när jag surfar. det intressanta är hur den låter när den är maxad eller på 60-80 % typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

om jag ska hålla mig till tråden här, den billigare av de två datorerna här i tråden har som sagt expresscard och jag kan

därmed ansluta en uad-2 solo/laptop för 5000:- och vips har jag en 2.4 ghz+uad2solo istället för 2.66 ghz.

har nån en aning om vilken processrorkraft en uad2solo kan ha. håll med om att det är ett intressant alternativ?

följande fråga blir ju om apple på sikt håller på att fasa ut expresscard, och skulle ni tom avråda från uad mobilt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Onajj menar den före den nya pron. Asså den utan två grafikkort.

Snabbare minnen näe det tror jag inte men bättre skärm kom nu för under en månad sen. Den fick också en mycket bättre batteri tid.

Ja det stämmer. Menade den, kanske inte var den du hade kollat på. Min miss.

///

Link to comment
Dela på andra sajter

om jag ska hålla mig till tråden här, den billigare av de två datorerna här i tråden har som sagt expresscard och jag kan

därmed ansluta en uad-2 solo/laptop för 5000:- och vips har jag en 2.4 ghz+uad2solo istället för 2.66 ghz.

har nån en aning om vilken processrorkraft en uad2solo kan ha. håll med om att det är ett intressant alternativ?

följande fråga blir ju om apple på sikt håller på att fasa ut expresscard, och skulle ni tom avråda från uad mobilt?

Jo jag förstår dig. Är ett självklart uad allternativ? eller bara en dröm i framtiden. Som musiker har jag lärt mig att man måste gå på det man ligger på nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

vad menar du?

Jag tror Ihzon menar att man sällan vinner på att ta hänsyn till funktioner som kan-vara-bra-att-ha när man väljer dator. Gå på den burk som ger dig de funktioner och den prestanda du behöver just nu istället.

Planerar du köra UAD, se till att det sitter expresscard i burken. Om du inte, väg inte ens in det i valet av dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Ihzon menar att man sällan vinner på att ta hänsyn till funktioner som kan-vara-bra-att-ha när man väljer dator. Gå på den burk som ger dig de funktioner och den prestanda du behöver just nu istället.

Planerar du köra UAD, se till att det sitter expresscard i burken. Om du inte, väg inte ens in det i valet av dator.

Du förstog helt riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...