Jump to content
Annons

Räcker 15W förstärkare för spelningar?


ADM1993

Recommended Posts

Annons

Jag har kört min tinyterror (15W) på flera spelningar och det har då fungerat bra. dock aldrig spelat utan uppmickade förstärkare.

Har svårt att tänka mig att spider stärkaren ska fungera helt ut dock, hade en spider 30 för några år sedan och det kändes som den spelar lägre än vad min orange gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni monitorer till sången? I så fall kan du ju höja upp gitarrljudet lite där också, då hör du vad du gör.

Neil Young använder en 10 watts urgammal förstärkare när han spelar sina värsta vrålljud, och det brukar höras flera mil.

Annars så håller jag på att alltid micka ut gitarren, annars hörs gitarren bara i en smal sektor åt det håll högtalaren pekar. Jag ställer min combo så att inget av direktljudet går ut till publiken, sen kör jag det genom PAt via en RedBox i stället för mikrofon, funkar kanonbra.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
En 30W då?

En 30w funkar. Men om du tänker på en Spider 30w så ska de inte funka värst bra på någon högre volym. Vet att någon skrev om det här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du någon budgett? Jag brukar köra 100 watt minimum så jag alltid vet att det räcker. När du kör punk så är det viktigt med mycket watt eftersom annars kommer din dist att låta som wellpapp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du någon budgett? Jag brukar köra 100 watt minimum så jag alltid vet att det räcker. När du kör punk så är det viktigt med mycket watt eftersom annars kommer din dist att låta som wellpapp!

Rock och Metal också

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du någon budgett? Jag brukar köra 100 watt minimum så jag alltid vet att det räcker. När du kör punk så är det viktigt med mycket watt eftersom annars kommer din dist att låta som wellpapp!

Just nu så har jag inget bestämd budget, men den får inte vara dyr i alla fall. Kanske runt 3000kr eller något sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...