Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Svårt att hitta i kompabilitetsdjungeln, men det verkar som DIGI 002 ASIO drivarn går bra

med Nuendo 3, så frågan är väl eg hurvida N3 går bra ihop med Macbook (inte pro) OSX 10.5

Är helt grön i macvärlden så kan behöva lite hjälp .

Kollar man:

http://www.steinberg.net/en/support/steinb...upport_daw.html

Så är den en ring under processorperformance (vad nu en ring innebär?)

Men det är åandrasidan bara performance och inga requirements.

Redigerat av mietek
Annons
Postat
frågan är väl eg hurvida N3 går bra ihop med Macbook (inte pro) OSX 10.5

Nuendo 3 är PowerPC-version, så på en Macbook kommer den att köras genom Rosetta, vilket också minskar lite på performance.

Du skulle nog få ut mer kräm från Macbooken om du körde (hör och häpna) Windows på den och Windowsversionen av Nuendo.

Nuendo 4 är Universal så då skulle du få ut all kraft från Mac med 10.5. Överväg gärna en uppgradering.

Postat (redigerat)

Tack för svar,

Är inte jättenoga med performance,

mixjobb kan man göra stationärt, utan mest att det FUNKAR som bandare och för enklare mix.

Jag tar och slänger in ytterligare en fråga, lite halvt offtopic men om man istället skulle köra på

PT LE8 som följer med, vilket folk verkar ha en del problem med ihop med OSX 10.5

Har man som reggad LE8 användare tillgång till gratis nedgradering?

Redigerat av mietek
Postat (redigerat)

Visst, då kan du nog fortsätta med Nuendo 3:an.

Jag skulle snarare säga att LE 6 och LE 7 fungerar bra med 10.4 men inte 10.5. Jag skulle tvärtom rekommendera senaste PT LE 8 om du använder 10.5 (eller snart 10.6)

Redigerat av Linus
Postat
Tack för svar,

Är inte jättenoga med performance,

mixjobb kan man göra stationärt, utan mest att det FUNKAR som bandare och för enklare mix.

Jag tar och slänger in ytterligare en fråga, lite halvt offtopic men om man istället skulle köra på

PT LE8 som följer med, vilket folk verkar ha en del problem med ihop med OSX 10.5

Har man som reggad LE8 användare tillgång till gratis nedgradering?

Nu har jag inte testat LE, men HD v8 och det är riktigt stabilt nu med 10.5.x, så med de cs uppgraderngar som kommit så tror jag inte du behöver nedgradera. Men om du hittar en mbox 2 där skivan för 7.4 är med (vilket säkert ännu finns, det ska stå på förpackning vilken av av pro tools som följer med) så har du ju båda. Av det du beskriver så tycker jag inte du ka lägga ut pengar på ett annat program när pro tools följer med.

MVH

Anders

Postat (redigerat)

Ah på thomann säljer de MBOX med 7.4 inkl update till 8 så det är ju riktigt fint.

Redigerat av mietek

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.