Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har haft cubase sx ett tag nu, men kan fortfarande inte slita mig från Reason pga den mycket effektiva sequencern i reason.

Det jag kommit fram är mest irriterande är markeringen av det man spelar in.

Kan man få så att början på markeringen är precis i början av första noten? Vill inte att man trycker på spela in och så börjar markeringen fast man inte slagit in en not.

//Mike

Annons
Postat

Hmm, i Cubase SX1 så måste du ha metronomen påslagen för att det ska bli inräkning när du spelar in, annars börjar den spela in direkt där markeringen är när man trycker på record.

Postat

Vill att inspelningen ska börja precis när första tonen slås in. Alltså så att markeringen blir så att musiken börjar direkt i markeringen, ingen tystnad innan.

Förstår ni vad jag menar? (har precis badat bastu så min hjärna känns lite sliten för tillfället, hehe)

//Mike

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.