Mike_B Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Hej, Jag har haft cubase sx ett tag nu, men kan fortfarande inte slita mig från Reason pga den mycket effektiva sequencern i reason. Det jag kommit fram är mest irriterande är markeringen av det man spelar in. Kan man få så att början på markeringen är precis i början av första noten? Vill inte att man trycker på spela in och så börjar markeringen fast man inte slagit in en not. //Mike
Egghuvud Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Fattar inte vad du menar? Har du satt locaters till att börja vid en viss punkt så skall det inte vara något problem. Eller vad menar du?
D Vibe Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Hmm, i Cubase SX1 så måste du ha metronomen påslagen för att det ska bli inräkning när du spelar in, annars börjar den spela in direkt där markeringen är när man trycker på record.
Mike_B Postat 12 december 2004 Trådstartare Postat 12 december 2004 Vill att inspelningen ska börja precis när första tonen slås in. Alltså så att markeringen blir så att musiken börjar direkt i markeringen, ingen tystnad innan. Förstår ni vad jag menar? (har precis badat bastu så min hjärna känns lite sliten för tillfället, hehe) //Mike
Claes Holmerup Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Bocka av pre-record. Finns på samma ställe som du ställer in metronomen... Nackdelen är att om du då råkar slå an tonen några millisekunder före ettan, så spelas den inte in... 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.