jojo46 (oregistrerad) Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 Jag heter Johan Jonsson och har dĂ„ hittat till detta musik forum. Ălskar att lyssna/skapa musik. Spelar Piano och lyssnar mycket pĂ„ blandat. Just nu e jag inne pĂ„ mer rockig musik (LIVE- alla deras album)men för en mĂ„nad sedan handlade det om trance/goa. (Dreamweaver,Aquasphere en kille frĂ„n mina hemtrakter runt GĂ€vle.) Jazz kan fastna i mitt huvud bra lĂ€nge.(Svensk jazz e jĂ€vligt bra) Ălskar lite Ă€ldre soul o fusionjazz.(Stanley Clarke och liknande) Jag har gjort egen musik sedan jag fick min Roland D-10 för 1000 Ă„r sedan nu. Atari 1040 STE med Stainberg 24 Ă€r min absoluta favvorit om man fĂ„r vara lite retro. Sedan hade vi en Fostex B16 med Seck Mixerbord som jag va lite smĂ„kĂ€r i. Just nu har jag dĂ„ligt med plats för det jag vill ha men försöker ha mitt Roland A-90 masterkeyboard framme sĂ„ gott det gĂ„r. AnvĂ€nder Cubase VST32 för att jag börjar kunna det programmet nu..... sĂ„ jag kĂ€nner inget behov av att byta. SvĂ„rt för att fullfölja projekt tröttnar och har inte tĂ„lamodet som krĂ€vs. Men jag har en del alster som jag har arbetat med sĂ„ lĂ€nge som 10 Ă„r faktiskt....... Det har vuxit fram ideer lite dĂ„ och dĂ„... En dag blir det klart ....kanske med hjĂ€lp frĂ„n en som kan slutföra projekt?
lodger Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 Hej och vĂ€lkommen, vad bra ,du gillar svensk jazz dĂ„ kanske man fĂ„r lĂ€ra sej ett och annat om det nu nĂ€r du har hittat hit, kĂ€nner bara till E.S.T som jag har sett live,hĂ€pnadsvĂ€ckande bra. och han saxofonisten Jonas Kullhammar heter han vĂ€l?bra han med đ
osiris Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 Atari 1040 STE med Stainberg 24 Ă€r min absoluta favvorit om man fĂ„r vara lite retro. HĂ€r fĂ„r man vara hur retro man vill đ VĂ€lkommen đ
hackeman Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 Skoj att du hittade hit, vĂ€lkomnar dig. đ
hammagrella Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Hela jag Àr retro kÀnns det som ibland. à tminstone brukade jag (försöka) lira trummor till Stanley Clarke/George Duke-plattan nÀr jag var liten (yngre). NÄ, vÀl... vÀlkommen!!
insolitus Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Det hĂ€r var en riktig presentation! VĂ€lkommen! đ
ThomasJ Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Varmt vĂ€lkommen. Du kommer nog trivas hĂ€r đ
Lundin Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Stanley Clarke/George Duke..ojoj..nu triggades min nostalginerv Ă„ det gottaste.. VĂ€lkommen hit - triggare dĂ€r.. đ
jojo46 (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Tackar tackar alla! Jo jag har som sagt lite förkĂ€rlek till det Ă€ldre gardet av soul/funk artister. Blev hjĂ€rntvĂ€ttad av mina Ă€ldre kusiner i tidig Ă„lder. NĂ€r mina kompisar gick pĂ„ Iron Maiden fick ja snĂ€llt följa med pĂ„ Earth ,Wind o Fire đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.