Jump to content
Annons

Music Production Toolkit 2


Limpan

Recommended Posts

Hej! Hoppas nån jobbat med TL Space och kan hjälpa mig..

Har precis införskaffat MPT 2, och allt funkar bra... förutom TL Space!

Med på skivan för MPT2 så finns en mapp som heter typ "TL Space Library".... denna vet jag inte riktigt vad jag ska göra av, men jag vill ju kunna använda dessa impulser i TL Space.

När man öppnar TL Space så står finns det typ fem-sex olika presets, vara hälften funkar å hälften "cannot be loaded".... what!?

Har hittat en knapp under "Edit" där man kunde ta "install package" typ.. och det kunde man göra då med en fil i taget, men på skivan så ligger det flera filer i flera olika mappar (chambers, rooms, plates m.m) och tar ju en evighet att installera en fil i taget. Jag har iaf installerat alla från mappen "chambers", men jag hittar fortfarande dem inte, vet inte hur jag laddar in dom i TL Space alltså... Helt knäppt..:

Gick in å bläddrade i "delade filer->TrilliumLabs->TL Space" och hittade där både bilder och rena wave-filer med impulser, det verkar vara dessa impulser å bilder som ska finnas tillgängliga i TL Space redan från början, men jag lyckas alltså inte hitta dem väl inne i pluggen...

Blir tokig snart, har sökt på nätet men inget som hjälper mig.. Testade även att tanka ner en CS-uppdatering till TL Space men gjorde ingen skillnad.

EDIT: Det är ProTools M-Powered 8 som jag kör för övrigt.. och har TL Space version 8.0cs3 installerat...

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan

Om du vill lägga till en mapp med dess undermappar och allt så välj EDIT/Import other IR folder och välj den mapp som alla Impulsfiler ligger i.

Du kan ha dina Impulsfiler vart du vill på hårddisken 😑

MVH

Anders

EDIT: Nu när du har TL Space så kan jag rekommendera dig att ladda ner Bricasti M7 impulserna som osiris tipsade om en gång här på forumet 😄

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Om du vill lägga till en mapp med dess undermappar och allt så välj EDIT/Import other IR folder och välj den mapp som alla Impulsfiler ligger i.

Du kan ha dina Impulsfiler vart du vill på hårddisken 😑

MVH

Anders

EDIT: Nu när du har TL Space så kan jag rekommendera dig att ladda ner Bricasti M7 impulserna som osiris tipsade om en gång här på forumet 😄

Tack men jag hittade faktiskt den funktionen japp och jag har även Bricasti M7 impulserna.. Dessa funkar prima! Dom impulserna är ju rena wave-filer så det var inga problem att öppna...

De filerna som följde med på MPT2-skivan var dock i formatet ".tls" och gick inte att öppna direkt... däremot gick det att "install package" med dessa filer, men de dyker inte upp nånstans :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet löst!

jag hittade ett tips på digidesign DUC-forumet att man kunde rensa bort en preference-fil, som tydligen inte ville uppdatera sig vilket gjorde att det nya impulserna inte gick att öppna.

Nu efter en rensning av det "cachet" och omstart av protools hittade jag till slut alla mina impulser, och allt ser så fint å bra ut med bilder som det ska! Jippie =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...