laxlaxlax Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 (redigerat) Tjena. TÀnkte att det kanske skulle vara fint med en michael-festival. Göra om varsin lÄt i sin egen anda. Heal the world som sextiotalsballad, punkdÀnga pÄ dangerous etc. Ingen tÀvling o inga vinnare eller förlorare, bara massa hÀftiga bidrag i helt egen stil. NÄgon som Àr pÄ? Redigerat 28 juni 2009 av laxlaxlax
GĂ€st Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 (redigerat) Det lĂ„ter som en kul idĂ©. Fast det vore kul med ett slutdatum och omröstning om bidragen sedan đ Redigerat 28 juni 2009 av GĂ€st
The_CyBorg Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 Men hur var det nu med forumets policy om covers...?
Assar Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 Covers Ă€r inte tillĂ„tet pĂ„ Studio Forum. I sĂ„ fall fĂ„r det bli en sound-alike-festival. NĂ„n som Ă€r bra att skriva lĂ„tar i MJ's anda? đ
laxlaxlax Postat 28 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 28 juni 2009 Men hur var det nu med forumets policy om covers...? Man laddar upp dom pĂ„ nĂ„n annan server och lĂ€nkar till. Det Ă€r inte förbjudet. Och kĂ€nner ni för det sĂ„ tjinga en lĂ„t i trĂ„den. Slutdatum: nĂ€r Juli Ă€r slut presenteras alla bidrag som kommit med, hur nĂ„gra eller mĂ„nga det Ă€n Ă€r. PMa mig med din lĂ„t innan dess sĂ„ slĂ€nger jag ihop en zipfil dĂ„. Ingen omröstning, onajj. Vill du tĂ€vla sĂ„ börja sporta. đ Upddaterar första inlĂ€gget.
Assar Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 Man laddar upp dom pÄ nÄn annan server och lÀnkar till. Det Àr inte förbjudet. Det Àr inte okej att göra sÄ enligt forumreglerna. Det Àr kanske inte olagligt, men grÀnsdragningen Àr otydlig och dÀrför Àr det inte tillÄtet pÄ Studio Forum. HÀr Àr ett exempel pÄ att lÀnkning gÄtt till Ätal. Det rÄder alltsÄ ett osÀkert rÀttslÀge.
laxlaxlax Postat 28 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 28 juni 2009 Det Ă€r inte okej att göra sĂ„ enligt forumreglerna.Det Ă€r kanske inte olagligt, men grĂ€nsdragningen Ă€r otydlig och dĂ€rför Ă€r det inte tillĂ„tet pĂ„ Studio Forum. Sorgligt att man inte fĂ„r göra covers pĂ„ en artist för att man Ă€lskar musik och vill göra nĂ„got roligt och visa det för nĂ„gra andra hobbysnubbar. đ Jaha. Kan nĂ„n komma pĂ„ ett lagligt sĂ€tt att göra det hĂ€r pĂ„ sĂ„ hör av er.
spass Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 Det Àr inte okej att göra sÄ enligt forumreglerna.Det Àr kanske inte olagligt, men grÀnsdragningen Àr otydlig och dÀrför Àr det inte tillÄtet pÄ Studio Forum. HÀr Àr ett exempel pÄ att lÀnkning gÄtt till Ätal. Det rÄder alltsÄ ett osÀkert rÀttslÀge. isÄfall skulle forumets youtube-trÄd vara förbjuden
spass Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 Sorgligt att man inte fĂ„r göra covers pĂ„ en artist för att man Ă€lskar musik och vill göra nĂ„got roligt och visa det för nĂ„gra andra hobbysnubbar. đ Jaha. Kan nĂ„n komma pĂ„ ett lagligt sĂ€tt att göra det hĂ€r pĂ„ sĂ„ hör av er. man kan spela live sĂ€nda lĂ„tarna över en webradio dvs med stimavtal...
Valle Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 isÄfall skulle forumets youtube-trÄd vara förbjuden YouTube medger tillstÄnd att linka till/frÄn, och har i sin tur avtal med rÀttsinnehavarna om att sÄ Àr OK.
GÀst Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 Det Àr inte okej att göra sÄ enligt forumreglerna.Det Àr kanske inte olagligt, men grÀnsdragningen Àr otydlig och dÀrför Àr det inte tillÄtet pÄ Studio Forum. HÀr Àr ett exempel pÄ att lÀnkning gÄtt till Ätal. Det rÄder alltsÄ ett osÀkert rÀttslÀge. blÀÀÀÀ
flabb Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 Jag hade kunnat tÀnka mig göra en version av Black & White, men vet inte om jag vill, för den blir sÀkert sÀmre och eg. borde man vÀl inte försöka göra en cover om man inte tror/vet sig göra det bÀttre, annorlunda eller pÄ nÄgot nytt sÀtt?
Freddy Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 (redigerat) Det gÄr sÀkert att göra nÄgon form av tribute och ÀndÄ deltaga i den pÄgÄende festivalen? Dock mÄste det vara egenskrivet och associerat till ett par bilder. Festival#28 TvÄ flugor i en... Redigerat 30 juni 2009 av Freddy
debatt Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 (redigerat) Mycket bÀttre hade vÀl varit att ha en festival med Michael Jackson-influerad musik med omröstning, dÀr den vinner som har den lÄt som lÄter mest likt Michael Jackson utan att vara en cover. För er. Redigerat 30 juni 2009 av debatt
laxlaxlax Postat 30 juni 2009 TrÄdstartare Postat 30 juni 2009 Okej, men dÄ skulle vÀl alla kunna ladda upp sin lÄt pÄ youtube?
DivineCo Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 Tror det blir svÄrt att hÄlla ihop men varför inte. SjÀlv har jag aldrig uppskattat mannens lÄtar överhuvudtaget Àven om jag tycker att han Àr en gudabenÄdad artist och framför allt sÄngare. ...men... that's beside the point... Kör pÄ! Jag lyssnar gÀrna.
sixties Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 annars fÄr man vÀl pm:a en lÀnk till alla som skrivit i trÄden med lÄtarna.
SadamJR Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 Hade sjÀlv kunnat tÀnka mig att bidra med en cover av Ebony and Ivory i en duett tillsammans med Diehard.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.