Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena. TÀnkte att det kanske skulle vara fint med en michael-festival. Göra om varsin lÄt i sin egen anda. Heal the world som sextiotalsballad, punkdÀnga pÄ dangerous etc. Ingen tÀvling o inga vinnare eller förlorare, bara massa hÀftiga bidrag i helt egen stil.

NÄgon som Àr pÄ?

Redigerat av laxlaxlax
Annons
leojholt (oregistrerad)
Postat

absolut! lÄter skitkul

Postat (redigerat)

Det lÄter som en kul idé.

Fast det vore kul med ett slutdatum och omröstning om bidragen sedan 🙁

Redigerat av GĂ€st
Postat

Covers Àr inte tillÄtet pÄ Studio Forum.

I sÄ fall fÄr det bli en sound-alike-festival.

NÄn som Àr bra att skriva lÄtar i MJ's anda?

🙁

Postat
Men hur var det nu med forumets policy om covers...?

Man laddar upp dom pÄ nÄn annan server och lÀnkar till. Det Àr inte förbjudet.

Och kÀnner ni för det sÄ tjinga en lÄt i trÄden.

Slutdatum: nÀr Juli Àr slut presenteras alla bidrag som kommit med, hur nÄgra eller mÄnga det Àn Àr. PMa mig med din lÄt innan dess sÄ slÀnger jag ihop en zipfil dÄ.

Ingen omröstning, onajj. Vill du tĂ€vla sĂ„ börja sporta. 🙁

Upddaterar första inlÀgget.

Postat

Okey det blir finfint det 🙁

Postat
Man laddar upp dom pÄ nÄn annan server och lÀnkar till. Det Àr inte förbjudet.

Det Àr inte okej att göra sÄ enligt forumreglerna.

Det Àr kanske inte olagligt, men grÀnsdragningen Àr otydlig och dÀrför Àr det inte tillÄtet pÄ Studio Forum.

HÀr Àr ett exempel pÄ att lÀnkning gÄtt till Ätal.

Det rÄder alltsÄ ett osÀkert rÀttslÀge.

Postat
Det Àr inte okej att göra sÄ enligt forumreglerna.

Det Àr kanske inte olagligt, men grÀnsdragningen Àr otydlig och dÀrför Àr det inte tillÄtet pÄ Studio Forum.

Sorgligt att man inte fĂ„r göra covers pĂ„ en artist för att man Ă€lskar musik och vill göra nĂ„got roligt och visa det för nĂ„gra andra hobbysnubbar. 🙁

Jaha. Kan nÄn komma pÄ ett lagligt sÀtt att göra det hÀr pÄ sÄ hör av er.

Postat
Sorgligt att man inte fĂ„r göra covers pĂ„ en artist för att man Ă€lskar musik och vill göra nĂ„got roligt och visa det för nĂ„gra andra hobbysnubbar. 🙂

Jaha. Kan nÄn komma pÄ ett lagligt sÀtt att göra det hÀr pÄ sÄ hör av er.

man kan spela live

sÀnda lÄtarna över en webradio

dvs med stimavtal...

Postat
isÄfall skulle forumets youtube-trÄd vara förbjuden

YouTube medger tillstÄnd att linka till/frÄn, och har i sin tur avtal med rÀttsinnehavarna om att sÄ Àr OK.

Postat

Jag hade kunnat tÀnka mig göra en version av Black & White, men vet inte om jag vill, för den blir sÀkert sÀmre och eg. borde man vÀl inte försöka göra en cover om man inte tror/vet sig göra det bÀttre, annorlunda eller pÄ nÄgot nytt sÀtt?

Postat (redigerat)

Det gÄr sÀkert att göra nÄgon form av tribute och ÀndÄ deltaga i den pÄgÄende festivalen?

Dock mÄste det vara egenskrivet och associerat till ett par bilder.

Festival#28

TvÄ flugor i en...

Redigerat av Freddy
Postat (redigerat)

Mycket bÀttre hade vÀl varit att ha en festival med Michael Jackson-influerad musik med omröstning, dÀr den vinner som har den lÄt som lÄter mest likt Michael Jackson utan att vara en cover.

För er.

Redigerat av debatt
Postat

Tror det blir svÄrt att hÄlla ihop men varför inte. SjÀlv har jag aldrig uppskattat mannens lÄtar överhuvudtaget Àven om jag tycker att han Àr en gudabenÄdad artist och framför allt sÄngare. ...men... that's beside the point...

Kör pÄ! Jag lyssnar gÀrna.

Postat

annars fÄr man vÀl pm:a en lÀnk till alla som skrivit i trÄden med lÄtarna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.