Jump to content
Annons

Röde K2 mot sE Electronics Titan?


prototyp

Recommended Posts

Tjena, nu måste jag verkligen ha eran hjälp!

Gör jag en skit dålig deal om jag byter min röde K2 mot en sE electronics titan + 200 spänn?

Ser att titan har fallit skiiit mycket om man kollar på pris lappen!

Förut kostade den väll runt 15 000kr? Nu finns den liksom på thomann för 3 800kr 😆

Fattar inte :s Varför har det blivit så? Är den bara värd (kvalitets mässigt) dom 3 800 kronorna?

Eller är det något annat? Är det någon som testat denna mikrofon som kan säga vad den tycker?

Mycket tacksam för bra svar nu. Vet att ni är bra på det så visa det nu 😏

Hur tycker ni jag ska göra?

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tyvärr hann jag inte få med Titan i mina testinspelningar innan den slutade säljas - men den blev aldrig särskilt populär eftersom den, enligt vad jag har fått höra från andra som har testat den, har ett väldigt speciellt sound som inte passar till vad som helst, så du ska nog lyssna på den innan du bestämmer dig för ett byte. Jag misstänker att din Röde är betydligt mer alround...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte kommer ihåg fel, så var den ganska tunn i ljudet och lät dessutom lite skumt i toppen - men testa som sagt själv för säkerhets skull, så att du inte gör ett misstag. Det finns ju en verklig orsak till prisfallet, eftersom övriga sE-sortimentet inte har följt med den micen ner... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nyss inne på http://www.studioauditions.com/jamroomsessions_home.php och det finns ju mikrofon test på hip hop med nästan alla mickar 😄😉

Grym sida!

Gå in och lyssna på sE titan en gång.. Den låter ju faktiskt bra! Jag upplever inga super höga S eller något konstigt sound :s

Vad är det du/ni menar med "så var den ganska tunn i ljudet och lät dessutom lite skumt i toppen" ??

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nyss inne på http://www.studioauditions.com/jamroomsessions_home.php och det finns ju mikrofon test på hip hop med nästan alla mickar 😄😉

Grym sida!

Gå in och lyssna på sE titan en gång.. Den låter ju faktiskt bra! Jag upplever inga super höga S eller något konstigt sound :s

Vad är det du/ni menar med "så var den ganska tunn i ljudet och lät dessutom lite skumt i toppen" ??

Mvh

Som jag sade tidigare så är det så jag har fått beskrivet av andra, så jag kan inte säga mer om det. Jag har alltså inte testat micen själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...