Jump to content
Annons

Sennheiser MD 441 U


MrMarcus

Recommended Posts

Annons
TĂ€nkte köpa en Sennheiser MD 441 U och ha som studio mickrofon? Är det nĂ„gon som testat denna mick ?

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=7...amp;artno=82655

Ja, jag har haft flera stycken genom tiderna. Kanonbra till blÄs - och till hihat faktiskt. Och just nu har jag en till salu. PM:a mig om du Àr intresserad.

/Dex.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Elof (oregistrerad)
TĂ€nkte köpa en Sennheiser MD 441 U och ha som studio mickrofon? Är det nĂ„gon som testat denna mick ?

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=7...amp;artno=82655

441an Àr en mycket bra dynamisk mick.

Mjuk men ÀndÄ inte frÄnvarande diskant, jag tycker den lÄter ganska "snÀllt" om det sÀger dig nÄt.

Det Àr en bra mick att ha, oavsett vad du spelar in. Dessutom Àr andrahandsvÀrdet högt, sÄ du lÀr inte förlora sÄ mycket (om du köper beg) om du skulle tröttna pÄ den.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Okey! Tackar för alla svar 😛 Jag tĂ€nkte anvĂ€nda den pĂ„ framför allt sĂ„ng. Har haft en röde nt2a men den lĂ€t lite vass och hĂ„rd i mellanregistret pĂ„ min röst. SĂ„ hoppas denna Ă€r bĂ€ttre 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Elof (oregistrerad)
Ska jag koppla den via mic preampen pÄ ljudkortet eller line in ? Har ett focusrite saffir le

Det Àr vÀl en mick du har köpt?

DĂ„ ska den in pĂ„ mick-ingĂ„ngen, inte line. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Elof (oregistrerad)
Okey! Med tanke pÄ att det Àr en dynamisk mick sÄ den behöver inte fantomatning

Fast en mikrofon behöver alltid förstÀrkning, oavsett om den Àr fantommatad eller inte.

Dynamiska mikrofoner behöver dessutom oftast mer förstÀrkning Àn kondensatormickar.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...