Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Festival #28

Tjenixen,

Temat Àr bildassociation pÄ festival nr 28. HÀr Àr reglerna:

FörlÀngt deadline tvÄ veckor, deadline Àr nu 16:e Aug (pga semestertider)

Spelets regler:

1. Minst tvÄ av dessa bilder ska pÄ nÄgot sÀtt vara associerade till ditt bidrag. Man fÄr dock anvÀnda sig av alla ocksÄ, men det ger endast en guldstjÀrna i mitt protokoll, inte nÄgra extrapoÀng i tÀvlingsmomentet.

2. Vid inlÀmning av bidraget sÄ ska man redogöra skriftligt vilka bilder man anvÀnt och med vilken anknytning. Ett bidrag som lÀmnas in utan denna skriftliga förklaring kommer att underkÀnnas. Denna skrift kommer sedan att publiceras i samband med bidragen, sÄ hÄll den anonym.

3. Man behöver inte ta hÀnsyn till alla element i en bild, man kan plocka ut de delar man vill associera till, sÄ lÀnge det Àr nÄgot som finns med pÄ bilden och inget man "lÀser mellan raderna" sÄ att sÀga.

4. LÄten fÄr vara max 5:00 min

5. LÄten ska vara skriven till festivalen (alltsÄ inget som slÀppts förut etc)

6. LĂ„ten ska lĂ€mnas in i mp3-format @192kbps och döpas enligt modell “Forumnamn – LĂ„tnamn”

7. Ditt bidrag skickar du till festival28@lindbergmusic.se senast söndag den 16:e AUGUSTI kl 23:59!

8. I vanlig ordning Àr alla lÄtskrivare etc anonyma tills det att röstningen har avgjorts sÄ avslöja inget!

Bilder:

Det Àr endast dessa bilder som man har en chans att associera till.

bild1.jpg

bild2.jpg

bild3.jpg

bild4.jpg

bild5.jpg

bild6.jpg

SÄ kom igen nu - associera, skapa, skriv och lÀmna in!

Redigerat av Freddy
Annons
  • Svar 108
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat
Haha roliga bilder. Vore guld att kunna se dem i trĂ„den dock. KĂ€nns ju lite som en revanch för sistaplatsen i metalfestivalen iaf... 🙂

hehe, ja det kan nog bli skoj. Hoppas det Àr nÄgra som blir sugna.

SlĂ€ngde in bilderna i trĂ„den istĂ€llet för lĂ€nkarna. 🙂

Postat

Hehe, blandade bilder, fast jag fick inga Ă„ngestvibbar direkt, bara andra 🙂

FĂ„r se om det blir nĂ„got för min del, hade kĂ€nnts bĂ€ttre jobba pĂ„ positiva kĂ€nslor Ă€n att bejaka Ă„ngesten 🙂

Postat
Hehe, blandade bilder, fast jag fick inga Ă„ngestvibbar direkt, bara andra 🙂

FĂ„r se om det blir nĂ„got för min del, hade kĂ€nnts bĂ€ttre jobba pĂ„ positiva kĂ€nslor Ă€n att bejaka Ă„ngesten 🙂

Nog finns det positiva bilder i drösen med? 🙂

Det var meningen att det skulle vara lite bredd och inte ett enda tema.

Postat

Hmm, interesting...

Cyborgen aktiverar sina Ängestsubrutiner och börjar bearbeta visuell information given i trÄden.

För att citera en robotkollega:

"You should know I'm feeling very depressed." - Marvin, Liftarens Guide Till Galaxen

Nu blir det Ă„ngestlĂ„t(ar) 🙁

Postat
2. Vid inlÀmning av bidraget sÄ ska man redogöra skriftligt vilka bilder man anvÀnt och med vilken anknytning. Ett bidrag som lÀmnas in utan denna skriftliga förklaring kommer att underkÀnnas. Denna skrift kommer sedan att publiceras i samband med bidragen, sÄ hÄll den anonym.

NÀr bestÀms detta om underkÀnnande? Jag kanske tycker att bilderna har anknytning, men nÄgon annan kanske tycker att de inte har det.

(Har redan texten nÀstan klar, ska nu leta associationer...)

Postat
NÀr bestÀms detta om underkÀnnande? Jag kanske tycker att bilderna har anknytning, men nÄgon annan kanske tycker att de inte har det.

(Har redan texten nÀstan klar, ska nu leta associationer...)

Man blir underkÀnd om man inte skickar in en förklaring kring vilka bilder man associerat till. AlltsÄ om man endast skickar in en lÄt. Jag vill ha en kort förklaring kring hur man har associerat och hur lÄten Àr knyten till bilderna.

Dessa texter kommer sedan att publiceras i samband med lÄtarna och dÄ fÄr dom som röstar lÀsa Àven detta och ta med det i sin bedömning nÀr det delas ut poÀng.

Postat

Kul 🙁

Ska lĂ€ka mina skador ett tag till och sedan sĂ€tta igĂ„ng, blir intressant att se om man fĂ„r till det! 😄

Postat
Man blir underkÀnd om man inte skickar in en förklaring kring vilka bilder man associerat till. AlltsÄ om man endast skickar in en lÄt. Jag vill ha en kort förklaring kring hur man har associerat och hur lÄten Àr knyten till bilderna.

Dessa texter kommer sedan att publiceras i samband med lÄtarna och dÄ fÄr dom som röstar lÀsa Àven detta och ta med det i sin bedömning nÀr det delas ut poÀng.

OK. Ska försöka fÄ till ngt den hÀr gÄngen. (Fast jag Àr bortrest halva tiden...)

Det Àr faktiskt svÄrare att fÄ fram den rÀtta Ängesten dÄ man har semester. (Min gamla gitarrist drack fem dagar i veckan, alla utom fredag och lördag för de var för amatörer, dÄ behöver man ju inte jobba dagen efter.)

Postat (redigerat)
Kul 😄

Ska lĂ€ka mina skador ett tag till och sedan sĂ€tta igĂ„ng, blir intressant att se om man fĂ„r till det! 😄

Är inte örnar fridlysta? TĂ€nkte med tanke pĂ„ skadan EDIT:AVATARBILDEN JONAS HAR 🙁

Eller Àr du en duva i förklÀdnad?

Ojojoj: Du fixar det...ska Ă„xĂ„ pĂ„ semester 🙂

Redigerat av slejnard
Postat
Är inte örnar fridlysta? TĂ€nkte med tanke pĂ„ skadan EDIT:AVATARBILDEN JONAS HAR 😄

Eller Àr du en duva i förklÀdnad?

Ojojoj: Du fixar det...ska Ă„xĂ„ pĂ„ semester 🙂

Tur att det Ă€r en uggla dĂ„ 🙁

Ja det blir att ladda med ett par dagars öldrickande i göteborg, sen Ă€r man nog bra igen! 😄

Postat
I'm back 🙂

VlÀkommen tebaks dÄ.

Vore ju kul om man hann fÀrda ett bidrag den hÀr gÄngen men det brukar tyvÀrr aldrig bli sÄ för min del.

Postat (redigerat)
Det Àr faktiskt svÄrare att fÄ fram den rÀtta Ängesten dÄ man har semester. (Min gamla gitarrist drack fem dagar i veckan, alla utom fredag och lördag för de var för amatörer, dÄ behöver man ju inte jobba dagen efter.)

tjo oioioi, jag vill bara klargöra att det nödvĂ€ndigtvis inte behöver handla om Ă„ngest. Det Ă€r upp till dig att tolka tvĂ„ (eller fler) av bilderna. Jag hoppas att detta framgick i mitt första inlĂ€gg 🙂

Redigerat av Freddy
Postat

Inte fĂ„r vĂ€l Burnie lĂ€mna in sin lĂ„t "Shut the fuck up" till den första bilden!? 😛😛 !

Detta blir nog underhĂ„llande...lite mycket nu, lirar in trummor pĂ„ ett "helvetiskt grisprojekt" 🙂 och har precis gjort klart allt utom sĂ„ngen pĂ„ ny egen lĂ„t...men jag ska nog hinna med detta..."The clown looks tempting"!

/aROCKER

Postat
Inte fĂ„r vĂ€l Burnie lĂ€mna in sin lĂ„t "Shut the fuck up" till den första bilden!? 😉😛 !

haha, nej tyvĂ€rr skulle det bryta mot regel nummer fem pĂ„ dagordningen. 😑

Detta blir nog underhĂ„llande...lite mycket nu, lirar in trummor pĂ„ ett "helvetiskt grisprojekt" 😄 och har precis gjort klart allt utom sĂ„ngen pĂ„ ny egen lĂ„t...men jag ska nog hinna med detta..."The clown looks tempting"!

/aROCKER

Det tror jag med. Klart du hinner med! 😆

Postat

En frÀck och alldeles underbar bump i dyningarna av Serbienkrossen!

Jag började lite smĂ„tt pĂ„ en lĂ„t idag. Har tvĂ„ olika idĂ©er kring bilderna, hoppas jag hinner med att göra bĂ„da 😏 iaf minst en! Ööööös!

Postat

NÀr solen skiner kan det vara svÄrt att se att det Àr festivaldags, speciellt i motljus.

Postat
NÀr solen skiner kan det vara svÄrt att se att det Àr festivaldags, speciellt i motljus.

Gammalt djungelordsprĂ„k? 😛

Postat
Ja det blir lite svÄrt att spela in nÄtt nÀr man ligger full pÄ stranden:P

Vad gör du pÄ en strand? In i studion, ta skydd frÄn solen och börja komponera omgÄende!

Gammalt djungelordsprĂ„k? 😄

Ja, det sÀgs att detta ordsprÄk hÀrstammar frÄn dom djupaste djunglerna hÀr i utkanten av Uppsala. DÀr mossan Àr sÄ tjock att folk fastnar utan att komma loss och dÀr barken pÄ trÀden Àr sÄ tjock sÄ det ser ut som husvÀggar.

Postat
Ja, det sÀgs att detta ordsprÄk hÀrstammar frÄn dom djupaste djunglerna hÀr i utkanten av Uppsala. DÀr mossan Àr sÄ tjock att folk fastnar utan att komma loss och dÀr barken pÄ trÀden Àr sÄ tjock sÄ det ser ut som husvÀggar.

Jaahaaaaaaa, vilken tur att du förtĂ€ljde detta 😄

Postat
Jaahaaaaaaa, vilken tur att du förtĂ€ljde detta 😄

Endast för dig mannen, endast för dig.. 🙁

Postat

Började ocksĂ„ pĂ„ en lĂ„t idag, tappade inspirationen och gick o poppade popkorn istĂ€llet. Satte pĂ„ en film. Blev Ă€nnu mindre inspirerad. FĂ„r göra ett nytt försök en annan dag 🙂

Postat

Bry er inte om HelvetesGrisen, han Ă€r sĂ„ jĂ€vla upptagen med sĂ„ mycket annat just nu. Faktiskt! 🙂

Postat
Haha nÀ fan i "studion" vaknar man upp, mÄr dÄligt, luktar illa, kÀkar pizza, dricker öl och börjar om.

Jag har min studio i köket.. sĂ„ det mesta av det dĂ€r stĂ€mmer in för mig med â˜ș

Började ocksĂ„ pĂ„ en lĂ„t idag, tappade inspirationen och gick o poppade popkorn istĂ€llet. Satte pĂ„ en film. Blev Ă€nnu mindre inspirerad. FĂ„r göra ett nytt försök en annan dag 😉

En schyst film Ă€r aldrig fel, Ă€n finns det tid. Var det en bra film? Det finns ganska mĂ„nga filmer i sommar som jag vill se. 😛

Bry er inte om HelvetesGrisen, han Ă€r sĂ„ jĂ€vla upptagen med sĂ„ mycket annat just nu. Faktiskt! 🙂

Du dĂ„? Vill du vara med och leka? 🙂

Föresten grabbar, jag fick ragg idag pÄ festival-mailen! Inte illa...

Hej !!!!!

Mitt namn Àr Natalia! Jag hittade din e pÄ dejting-sajten och du beslöt att skriva

och utveckla kommunikation, jag hoppas att ni inte har nĂ„got фemot att jag vĂ€ntar

ditt brev! ser Natalia!

Visste inte att festivalvinster genererade massa groupies 🙂

Hojt!

Postat
tjo oioioi, jag vill bara klargöra att det nödvĂ€ndigtvis inte behöver handla om Ă„ngest. Det Ă€r upp till dig att tolka tvĂ„ (eller fler) av bilderna. Jag hoppas att detta framgick i mitt första inlĂ€gg 🙂

OK. Texten Àr klar. Ska jobba vidare med musiken vilken dag som helst dÄ det Àr dÄligt vÀder. Sist av allt ska associatiorna hittas pÄ...!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.