Jump to content
Annons

Ny gitarrpedal


djdavid

Recommended Posts

Hej!

Jag planerar på att införskaffa mig en ordentlig distpedal då jag inte är nöjd med den jag har.

Letar runt på nätet och lyssnar på en mängd demos, samt försöker hitta tid att gå och provspela.

Men jag tänkte fråga om ni på forumet har några bra tips!

Jag spelar bland annat rock/punk i stil med The Bronx, så om ni vet vad de använder för något vore det grymt!

Kanske Boss OD-3? eller TS-808 tubescreamer?

Tack på förhand!

Mvh, David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En overdrive-pedal jag har testat ganska mycket på senare tid är Fulltone OCD. Jag föredrar version 2. Den som säljs ny i butik nu är version 4 och låter i mitt tycke inte så fett som 2an. Kolla Youtube för tester, det finns en hel drös av videos med den här pedalen i alla versioner. Grym pedal, hur som helst! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra fråga. Jag var på jakt efter samma grej för ett år sen. Testat de flesta men jag var mer efter en metal dist så jag köpte en Boss metal zone funkar skitbra. När du kör punk tycker jag att du ska ha en bra pedal med bra Tone. Tubescreamer skulle nog passa annars gå till en musikaffär och fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jo jag var också lite inne på en tubescreamer, men jag ska lyssna på alla förslag.

just nu har jag en marshall 4*12 med en vampire topp som inte låter något vidare.

men brukar låna någon standard marshall topp som jag inte kommer ihåg vilken modell det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

En overdrive-pedal jag har testat ganska mycket på senare tid är Fulltone OCD. Jag föredrar version 2. Den som säljs ny i butik nu är version 4 och låter i mitt tycke inte så fett som 2an. Kolla Youtube för tester, det finns en hel drös av videos med den här pedalen i alla versioner. Grym pedal, hur som helst! :-)

Jag har 2:an och är så förbannat jävla nöjd att det är löjligt!

Brukar gå att hitta beggad för runt 1500:- och det är väl värt det!

EDIT: Förresten så har dom en ny V2 på 4Sound Stockholm på hyllan så det är bara att köpa om du vill ha nytt!

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

har lyssnat på era förslag och jag tror jag gillar fulltone OCD och Zakk wylde overdrive mest!

Ska nog kolla in dem närmare! får försöka hinna till 4-sound innan någon annan gör det! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...