Jump to content
Annons

Köp av In ear hörlurar, tips?


Lilltompa

Recommended Posts

Tja!

Har tidigare haft hifiklubbens Argon EP4002 i två omgångar, jättenöjd med ljudet, men dom är av så förbålt dålig kvalle! båda paren har börjat glappa inom ett halvår. Hade jag haft något förnuft så hade jag ju sparat kvittona, men de har flugit iväg...

Så, tänkte prova en annan modell nu, tänkte mig i prisklassen upp till 600 kronor. Är det någon som har bra tips på hörlurar som ni provat själva?

Skulle vara grymt om ni kunde dela med er!

Har kollat litegrann på Denon AH-c351 och Sennheiser CX 400, någon kanske vet något om dom?

Tack / Tompa

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Shures instegslurar kan du få för det priset. Börja där så kommer du komma långt. E2c hette de förr, nu tror jag de blivit uppdaterade och heter något annat...

Dom hade jag tidigare, sålde dom till en polare för 100 spänn. Satt riktigt dåligt och var inte ergonomiska för 5öre. Bra ljud, men det var det inte värt faktiskt. Dom är ganska stora deras inear vilket gör att dom ofta glappar då det blir lite häng i örat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, tack för alla tipsen 😛

Såg på teknikmagasinet några lite dyrare nocs, med enkel matematik så borde de också vara riktigt bra för sitt pris... Ska in till stan idag och kolla läget!

Hur är det med kvaliten just "slitmässigt" på de ni har rekommenderat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Har tidigare haft hifiklubbens Argon EP4002 i två omgångar, jättenöjd med ljudet, men dom är av så förbålt dålig kvalle! båda paren har börjat glappa inom ett halvår. Hade jag haft något förnuft så hade jag ju sparat kvittona, men de har flugit iväg...

Så, tänkte prova en annan modell nu, tänkte mig i prisklassen upp till 600 kronor. Är det någon som har bra tips på hörlurar som ni provat själva?

Skulle vara grymt om ni kunde dela med er!

Har kollat litegrann på Denon AH-c351 och Sennheiser CX 400, någon kanske vet något om dom?

Tack / Tompa

Jag har kört Sennheiser CX300 ett bra tag nu och jag är supernöjd! De kan vara lite vassa i diskanten precis när de är nya, men det mattas av ganska snabbt och då tycker jag att det blir riktigt bra ljud faktiskt. Jag gissar att uppföljaren CX400 är bra också, men jag har inte provat dem själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...