Jump to content
Annons

I/O settings visar fel


matsw

Recommended Posts

Hej!

I/O settings visar fel ljudkort. Jag har ett MBox Micro och ett MBox Mini men inställningarna visar MBox 2.

Jag kör på Mac OS X 10.5.7 och PTLE 8 cs3.

Det har tidigare inte varit ngt problem.

Hardware setup och i startinställningarna på MBox2 så visar det rätt ljudkort men inte i I/O settings där fel bild visas och att det finns optiska ingångar på Micro!!.

Jag har reparerat behörigheter och använt Digivertyget för att rensa alla pref. inställningar.

Kan man installera om PTLE 8 och cs3 och helst avinstallera allt före.

Går det att göra det utan att installera om alla pluggar?(ska alla koder skrivas in)

Är det ngn som har varit med om det här eller har ngt bra svar på vad som har hänt??

/

Mats W

Redigerat av matsw
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej! Jag har några ytterligare frågor till dig för att kunna förstå ditt problem.

Är det bara att det visas fel bild eller kan du inte spela in alls för att det visar fel ljudkort?

När jag har använt en 002:a vid inspelning i tex en replokal och skall sedan mixa hemma med min Mbox mini så har jag märkt att den ibland visar Mbox 2 istället för Mbox mini men jag har aldrig haft problem med att ytterligare spela in te x ett solo eller liknande.

MVH///

Cato

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar man flyttar sessioner mellen datorer som inte anvander samma interface sa anvands I/O installningarna fran sist du sparade sessionen.

Sa har du sparat sessionen med en mbox 2 och sen oppar den med en mbox micro kan detta ske...

Oppna I/O settings och tryck default och se vad som hander.

Aven om fel bild visas sa ska det ju funka anda. Salange du har en "path" pa Out 1-2..

De andra "paths" som du ser funkar inte och visas med kursiv stil (path n/a) i listan over inputs/Outputs

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det går att spela in och det är inget större problem mer än att det är lite märkligt.

Jag kan t.ex. spela in med ett MBox Micro!!! Alltså det kommer ju inte in ngt ljud med PT spelar in en ljudfil.

Att trycka default hjälper inte det visar fortfarande att det är ett MBox2 med optiska ingångar.

Filer inspelade med 882 HD system har ju en massa in och utgångar och när jag trycker default ligger alla kvar men bara de två första är aktiva,

De jag har gjort är 2 egna settings för mina MBoxar som jag måste importera för att få bort de inställningar som inte stämmer.

Det konstiga är ju att de det har fungerat perfekt tidigare och att jag inte har ändrat ngt i PT men att kanske något annat program eller drivrutin som har stört ngt i PT???

Att installera om är ju ett himla jobb så det känns som det här problemet är för litet för det. 😄

/

Mats W

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...