yobare Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 (redigerat) Som ni alla vet sĂ„ försöker jag fĂ„ till en skön electro bass. Kan en del nu lĂ€st pĂ„ tutorials men det Ă€r en grej som jag inte fixat. Med er hjĂ€lp hĂ€r har jag kommit Ă€nnu lĂ€ngre med tutorials som ni lĂ€nkat mig. AssĂ„ har ett problem med side chain + Reverb Försöker fĂ„ fram liknande med side chain och reverb, Men det lĂ„ter inte likadant med reverb. Detta reverb lĂ„ter mer som det kommer som en slĂ€ng efter. NĂ€r jag gör Side chain sĂ„ gör jag pĂ„ dessa sĂ€ttet. LĂ€gger en peak pĂ„ kick och sedan trycker pĂ„ bass FX sen lĂ€nkar volymen in i peak. Och sen lĂ€gger pĂ„ reverb pĂ„ basen. Men endĂ„ lĂ„ter det inte tillrĂ€ckligt sjyst med sidecahin reverb đ Har ni nĂ„gra bra tipps eller kan ni hjĂ€lpa mig fram med detta sĂ€ga hur jag ska göra tack pĂ„ för hand mvh johan đ En sak till som jag vill tillĂ€gga Ă€r ungefĂ€r eq lixom. NĂ„gon bra eq tutorial pĂ„ hur man frĂ„ fram rĂ€tt eq. til lsĂ„na hĂ€r basar đ Redigerat 9 juni 2009 av yobare
pikzel Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Kika pÄ Det Àr inte kul att höra, men det enda som hjÀlper dig med eq Àr att öva. Först testar du dig fram tills du fÄr en kÀnsla för vad varje reglage gör, och sedan försöker du tÀnka vad det Àr som saknas. Behövs basen förstÀrkas? Vill du sÀnka mitten lite?
yobare Postat 10 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 10 juni 2009 jo försöker reglera men det lĂ„ter inte som det ska riktigt đ
djstyler Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Ăr detta vad du söker? http://www.speedyshare.com/381196720.html Kan ge en liten flp om det Ă€r sĂ„. (Dock utan alla samples dĂ„ det Ă€r köpta.)
Taner Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 djstyler sa: Ăr detta vad du söker? http://www.speedyshare.com/381196720.html Kan ge en liten flp om det Ă€r sĂ„. (Dock utan alla samples dĂ„ det Ă€r köpta.) Jag skulle &sĂ„ vilja ha den dĂ€r fl filen, ladda upp den hĂ€r eller slĂ€ng ivĂ€g ett PM till mig đ
yobare Postat 11 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 11 juni 2009 hmm inte riktigt lĂ„ter fortfarande fel. Men tack endĂ„ för hjĂ€lpen đł
Noswas Postat 12 juni 2009 Postat 12 juni 2009 en sak jag inte riktigt fattar yobare, Ă€r varför du inte lĂ€gger tid pĂ„ att ratta fram en schyst bas sjĂ€lv istĂ€llet för att starta trĂ„d efter trĂ„d hĂ€r pĂ„ forumet... T_T hade du lagt lika mycket tid pĂ„ att försöka fixa en bas som du har lagt pĂ„ att starta nya trĂ„dar hade du haft basen đ
yobare Postat 14 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 14 juni 2009 har hĂ„llt pĂ„ försökt fixa basen lolz. Tro mig eller ej har hĂ„llt pĂ„ i 3-4 dagar nu bara rattat. Har den snart det Ă€r nĂ„gra grejer. Tex assĂ„ att den lĂ„ter knastrigt det Ă€r grejen. Ăr det dist :S
yobare Postat 18 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 18 juni 2009 Bump. Jag vet vad det Ă€r som jag inte fĂ„r till. Jag fixar allt nĂ€stan. Har gjort en exakt benassi copy nu. Kan dela med flp om ni vill. om ni vill ha en benassi bas. Det som Ă€r problemen Ă€r dock. Jag fĂ„r inte till SLash effekten pĂ„ reverbet. Lixom sĂ„ det lĂ„ter trasigt shhhhhhh lixom slash. Som i global deejays lĂ„tar deras reverb lĂ„ter mer annorlunda. Om ni kunde hjĂ€lpa mig med detta vore toppen đź eller mĂ„ste jag försöka nu igen. Har hĂ„llt pĂ„ i 1-2 veckor nu med detta. bara lĂ€st tutorials och sĂ„nt har nĂ€stan löst det hela. ni kan fĂ„ höra ett exempel pĂ„ min benassi bas. om ni vill förstĂ„ss.
Taner Postat 19 juni 2009 Postat 19 juni 2009 yobare sa: Bump. Jag vet vad det Ă€r som jag inte fĂ„r till. Jag fixar allt nĂ€stan. Har gjort en exakt benassi copy nu. Kan dela med flp om ni vill. om ni vill ha en benassi bas. Det som Ă€r problemen Ă€r dock. Jag fĂ„r inte till SLash effekten pĂ„ reverbet. Lixom sĂ„ det lĂ„ter trasigt shhhhhhh lixom slash. Som i global deejays lĂ„tar deras reverb lĂ„ter mer annorlunda. Om ni kunde hjĂ€lpa mig med detta vore toppen đ eller mĂ„ste jag försöka nu igen. Har hĂ„llt pĂ„ i 1-2 veckor nu med detta. bara lĂ€st tutorials och sĂ„nt har nĂ€stan löst det hela. ni kan fĂ„ höra ett exempel pĂ„ min benassi bas. om ni vill förstĂ„ss. JarĂ„, slĂ€ng upp den sĂ„ vi fĂ„r höra đ
yobare Postat 20 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 20 juni 2009 Fast vet ionte om det lĂ„ter skit. Har försökt har en del till annorlunda eqade och effecten man ska lĂ€gga pĂ„ för att fĂ„ det lite coolare e multibands compressor tydligen verkar dte som. Men fĂ„r det endĂ„ inte helt perfect vill ha det mer annorluna benassi lĂ„ter mer fetare vet ni vad trixet Ă€r med reverb och sĂ„ för att fĂ„ den fetare ocksĂ„. E det multibands compressor som gör det dĂ€r mer förstörda sköna dirty ljudet som han gör? tycker iffursej denna basen e riktigt fet det Ă€r typ den jag e ute efter har dock inte hittat midi yet sĂ„ jag kan trixa fram ljudet elller lixom kan ocksĂ„ va bra att ha nĂ„got coolt att gĂ„ efter se hur andra gjort och sĂ„nt : http://www.youtube.com/watch?v=WDP0cRZSejo e dock tacksam för all hjĂ€lp man kan fĂ„. Vet att man inte Ă€r bĂ€st pĂ„ det hĂ€r. Ni andra Ă€r sĂ€kert skit skillade as grymma. SĂ„ tror ni kanske kan svaret och sĂ„ lixom hur man gör och sĂ„.... Vore jĂ€tte tacksam đ Om ni vill ha den hĂ€r basen sĂ„ slĂ€nger jag gĂ€rna upp en flp till er som e intreserade đ Benassi_tutorial_serious_sounds38.mp3Fetching info...
Noswas Postat 21 juni 2009 Postat 21 juni 2009 (redigerat) yobare sa: Fast vet ionte om det lĂ„ter skit. Har försökt har en del till annorlunda eqade och effecten man ska lĂ€gga pĂ„ för att fĂ„ det lite coolare e multibands compressor tydligen verkar dte som. Men fĂ„r det endĂ„ inte helt perfect vill ha det mer annorluna benassi lĂ„ter mer fetare vet ni vad trixet Ă€r med reverb och sĂ„ för att fĂ„ den fetare ocksĂ„. E det multibands compressor som gör det dĂ€r mer förstörda sköna dirty ljudet som han gör? tycker iffursej denna basen e riktigt fet det Ă€r typ den jag e ute efter har dock inte hittat midi yet sĂ„ jag kan trixa fram ljudet elller lixom kan ocksĂ„ va bra att ha nĂ„got coolt att gĂ„ efter se hur andra gjort och sĂ„nt : http://www.youtube.com/watch?v=WDP0cRZSejo e dock tacksam för all hjĂ€lp man kan fĂ„. Vet att man inte Ă€r bĂ€st pĂ„ det hĂ€r. Ni andra Ă€r sĂ€kert skit skillade as grymma. SĂ„ tror ni kanske kan svaret och sĂ„ lixom hur man gör och sĂ„.... Vore jĂ€tte tacksam Om ni vill ha den hĂ€r basen sĂ„ slĂ€nger jag gĂ€rna upp en flp till er som e intreserade đ jag tycker inte det var nĂ„gra större fel pĂ„ basen, reverbet skulle kunna fixas ytterliggare. Men jag tycker inte du ska lĂ€gga sĂ„ mycket tid pĂ„ just basen. Försök göra lĂ„tar istĂ€llet, komma pĂ„ egna melodier.. slutför. I lĂ€ngden vinner man enligt mig inte mycket pĂ„ att kopiera frĂ„n andra. under hela den tiden jag varit medlem pĂ„ studio sĂ„ har jag sett dina trĂ„dar dĂ€r du ber om hjĂ€lp hur man kopierar en viss bas ^^ Redigerat 21 juni 2009 av Noswas
yobare Postat 21 juni 2009 TrĂ„dstartare Postat 21 juni 2009 (redigerat) Du har rĂ€tt mannen hĂ„ller pĂ„ för mycket i andras skit lixom. Men man vill ju kunna lixom du vet đ men tycker ni pĂ„ forumet e as sjyst som stĂ€ller upp för en i alla fall nu försöker jag göra en egen vst synth men behöver lite hjĂ€lp dĂ€r đ vet du nĂ„gra bra tipps för att fĂ„ till reverbet bra? Redigerat 21 juni 2009 av yobare
Noswas Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 yobare sa: Du har rĂ€tt mannen hĂ„ller pĂ„ för mycket i andras skit lixom. Men man vill ju kunna lixom du vet đ men tycker ni pĂ„ forumet e as sjyst som stĂ€ller upp för en i alla fall nu försöker jag göra en egen vst synth men behöver lite hjĂ€lp dĂ€r đ vet du nĂ„gra bra tipps för att fĂ„ till reverbet bra? Leker du Med Fruity SynthMaker? har funderat pĂ„ att lĂ€ra mig den men aldrig haft orken ^^ Enligt mig sĂ„ kan andra inte hjĂ€lpa dig att fĂ„ till bra Reverb, inte utan att vara vid din dator och sjĂ€lv ratta, men dĂ„ lĂ€r du dig ingenting. Jag tror du tĂ€nker för mycket pĂ„ enskilda objekt Ă€n musiken som helhet đź Jag har inget speciellt sĂ€tt jag lĂ€gger pĂ„ reverben pĂ„. man hör bara att det kĂ€nns lite tomt, ja det behövs nog lite Reverb. sĂ„ lĂ€gger man pĂ„ och rattar lite fram och tillbaka tills det lĂ„ter bra och sen gĂ„r man vidare đ Det Ă€r det man utvecklas genom, inte att sitta i timtals och försöka ratta fram ett speciellt reverb-ljud. Detta Ă€r dock bara enligt mig och det finns sĂ€kert vĂ€ldigt mĂ„nga andra som har helt andra Ă„sikter men det Ă€r sĂ„ jag tycker đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.