Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

söker efter en lÀmplig mick som man kan anvÀnda i radiosamanhang, en talmick Àr det som jag söker med andra ord.

finns det nu nÄgon pÄ detta forum som har mer insikt i Àmnet och som vill peka Ät rÀtt hÄll sÄ jag kan ta mig en titt pÄ specs och priser med mera?

majken: du har vĂ€ll koll pĂ„ detta med radio och dess tillbehör 😏

///plus

Annons
Postat (redigerat)

En gammal klassiker Àr Electrovoice RE-220 eller vad de nu heter, minns inte modellbeteckningen. En riktad dynamisk mikrofon Àr det iaf, bra pÄ baskagge och hi-hat ocksÄ :rolleyes:

Annars skulle jag vilja pÄstÄ att det gÄr med lite vad som helst, tÀnk pÄ att ha bra stativ bara, gÀrna sÄ att de inte sitter fast i bordet. D.v.s. sÄ att vibrationer i bordet sprider sig sÄ lite som möjligt. Puffskydd Àr ocksÄ att rekommendera.

Jag kan kolla upp exakt vad det Ă€r för fabrikat och modell pĂ„ de nya mikar vi har pĂ„ stationen dĂ€r jag jobbar. Kan ta lite bilder ocksĂ„ sĂ„ fĂ„r du se vĂ„rat sexiga heldigitala Mandozzi system 🙂

EDIT:

Stormembrans kondensatormikrofon borde fungera ypperligt om det Àr studiolokal som Àr akustiskt bra. Annars kanske en dynamisk mikrofon kan maskera en lite trÄkig rumsklang.

/Majken

Redigerat av Majken
Postat
Jag kan kolla upp exakt vad det Ă€r för fabrikat och modell pĂ„ de nya mikar vi har pĂ„ stationen dĂ€r jag jobbar. Kan ta lite bilder ocksĂ„ sĂ„ fĂ„r du se vĂ„rat sexiga heldigitala Mandozzi system 🙂

/Majken

det tycker jag lĂ„ter som en ruggigt bra plan, alla gillar bilder 🙂

ska se om jag kan hitta en sida som dillar om electrovoice re-220, bara för sakens skull.

detta tills dina sexiga bilder dyker upp, vilket sjÀlvfallet gör att man blir upptagen med annat :rolleyes:

att micken hamnar i bordet Ă€r lika distant som att jag skulle vinna nĂ„gra miljoner pĂ„ bingolotto 🙂

///plus

Postat (redigerat)

HÀr Àr tvÄ dynamiska radioklassiker:

SM7.jpg

Shure SM7

re20r.jpg

Electrovoice RE-20

Edit: Bytte bild eftersom den var sÄ lÄngsam

Redigerat av joachime
denton (oregistrerad)
Postat
HÀr Àr tvÄ dynamiska radioklassiker:

SM7.jpg

Shure SM7

RE20big.jpg

Electrovoice RE-20

RE-20 var det inte den man kallade tjur tasken i vissa kretsar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.