Jump to content
Annons

Fastnat behöver snabb konstruktiv feedback


Barden

  

6 röster

  1. 1. Fastnat behöver snabb konstruktiv feedback

    • 1: Kasst rätt igenom
      1
    • 2: Kan bli nåt
      3
    • 3: låter bra
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN:Untitled

* ARTIST/GRUPP:Barden

* GENRE:Trance

* LÅTLÄNGD:2:21

* KOMPOSITÖR:Barden

* PRODUCENT:Barden

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3400704 bytes

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: http://82.209.151.190/barden/wawa/bounce.mp3

Håller på med ett nytt project.... Pulat ett litet tag nu... men han fastnat.

Alla jag har frågat hittiills säger bara.. det låter bra eller det är nåt som saknas... jag skulle vilja ha konstruktiv feedback på den här lilla snutten. Gärna så snabbt som möjligt. Och eventuella tips om nån har på at utveckla vidare. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nåt blev fel, fick hem den iaf..

Nu skulle ja ju inte lovat så mycket.. För de e den sämsta tänkbara genren för mig att skriva om dömmen om för de e inte riuktigt favvogenren, MEN!!! stolt och med hårig bringa ska ja rescensera..

Tycker den va opersonlig, Gillade inte kicken, mixen kan bli något men för min del låter det skrämmande likt de mest sån musik ja hört...

Men lyssna inte på mig, SKulle ja dra ner farsan hit sjulle han säkert börja tjoa å dansa, han gillar sånt.

Skulle nog rekomendera att ta med vocals, hyr in nån blond dam som lägger nån e4soterisk ordslinga över allt så kan de bli nåt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt blev fel, fick hem den iaf..

Nu skulle ja ju inte lovat så mycket.. För de e den sämsta tänkbara genren för mig att skriva om dömmen om för de e inte riuktigt favvogenren, MEN!!! stolt och med hårig bringa ska ja rescensera..

Tycker den va opersonlig, Gillade inte kicken, mixen kan bli något men för min del låter det skrämmande likt de mest sån musik ja hört...

Men lyssna inte på mig, SKulle ja dra ner farsan hit sjulle han säkert börja tjoa å dansa, han gillar sånt.

Skulle nog rekomendera att ta med vocals, hyr in nån blond dam som lägger nån e4soterisk ordslinga över allt så kan de bli nåt

OK 🙂... Jo vocals skulle ju aldrig sitta fel, men att hyra är överskattat... vad har man syrror till? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt blev fel, fick hem den iaf..

Nu skulle ja ju inte lovat så mycket.. För de e den sämsta tänkbara genren för mig att skriva om dömmen om för de e inte riuktigt favvogenren, MEN!!! stolt och med hårig bringa ska ja rescensera..

Tycker den va opersonlig, Gillade inte kicken, mixen kan bli något men för min del låter det skrämmande likt de mest sån musik ja hört...

Men lyssna inte på mig, SKulle ja dra ner farsan hit sjulle han säkert börja tjoa å dansa, han gillar sånt.

Skulle nog rekomendera att ta med vocals, hyr in nån blond dam som lägger nån e4soterisk ordslinga över allt så kan de bli nåt

OK 🙂... Jo vocals skulle ju aldrig sitta fel, men att hyra är överskattat... vad har man syrror till? 😆

Jag tänker precis samma sak ibland, men vet du vad.... Vnt nån minut

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade ljudbilden bättre i "Escape to the deep", vet inte varför. Känns som att kicken m.m. ligger lite utanpå. Fast efter 1:53, när låten når sin peak smälter det ihop lite finare!

Kan inte förklara bättre, hoppas du förstår! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade ljudbilden bättre i "Escape to the deep", vet inte varför. Känns som att kicken m.m. ligger lite utanpå. Fast efter 1:53, när låten når sin peak smälter det ihop lite finare!

Kan inte förklara bättre, hoppas du förstår! 😆

Det är mkt möjligt... använder annan mastering i den .. den är lite djupare. Och använder annat mastering kit i den (ozone3) nu (waves)...

Link to comment
Dela på andra sajter

awhm.. Till en början är det jävligt rörigt, men om man bearbetar så får man jävligt bra användning av det, iaf Multibankompressor/limiter/expandern e svinbra och även MBharmonics excitern och MBstereomodulen, fast de e lätt å få fasfel om man piillar med delayerna

Link to comment
Dela på andra sajter

awhm.. Till en början är det jävligt rörigt, men om man bearbetar så får man jävligt bra användning av det, iaf Multibankompressor/limiter/expandern e svinbra och även MBharmonics excitern och MBstereomodulen, fast de e lätt å få fasfel om man piillar med delayerna

Jo det är en underverks maskin helt klart. Vet inte vad folk tycker egentligen.. vad skulle man hällst använda ... Waves eller Ozone 3?

Link to comment
Dela på andra sajter

så jäävla olika...

går inte sammanfatta, har plöjt igenom de flesta musikstilar förutom dansband vad ja vet

hehe ok. Tycker du Ozone 3 lämpar sig bra för genren trance? Jag har inte hört mycket alls om det pluginet på forum eller så, skulle vilja veta vad folk tycker om den just för trance alltså

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
så jäävla olika...

går inte sammanfatta, har plöjt igenom de flesta musikstilar förutom dansband vad ja vet

hehe ok. Tycker du Ozone 3 lämpar sig bra för genren trance? Jag har inte hört mycket alls om det pluginet på forum eller så, skulle vilja veta vad folk tycker om den just för trance alltså

Ok - snabb feedback:

Kicken är inte bra - alldeles för fladdrig och toppig (hela mixen är väldigt diskantig, för övrigt.

I det parti som ligger 0:16-0:33 så är ettan inte i snygg, låter som om percussionljuden och kicken ligger lite skevt, låter osynk.

Gillar fillsen som kommer 1:51.

Vissa av riffen funkar, men som helhet så är melodin för svag.

I övrigt så tycker jag att det är ganska tungfotat och osvängigt, all tyngd i beatet ligger på fjärdedelarna/ettan. Saknar flowet, kort sagt.

Ursäkta om det blev surt, men så tyckte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

så jäävla olika...

går inte sammanfatta, har plöjt igenom de flesta musikstilar förutom dansband vad ja vet

hehe ok. Tycker du Ozone 3 lämpar sig bra för genren trance? Jag har inte hört mycket alls om det pluginet på forum eller så, skulle vilja veta vad folk tycker om den just för trance alltså

Ok - snabb feedback:

Kicken är inte bra - alldeles för fladdrig och toppig (hela mixen är väldigt diskantig, för övrigt.

I det parti som ligger 0:16-0:33 så är ettan inte i snygg, låter som om percussionljuden och kicken ligger lite skevt, låter osynk.

Gillar fillsen som kommer 1:51.

Vissa av riffen funkar, men som helhet så är melodin för svag.

I övrigt så tycker jag att det är ganska tungfotat och osvängigt, all tyngd i beatet ligger på fjärdedelarna/ettan. Saknar flowet, kort sagt.

Ursäkta om det blev surt, men så tyckte jag.

Tackar tackar! Det är precis ett sånt svar jag vill ha. Ärligt o bra.. Jag kan ju alltid vara helt ute o snurra, vilket jag värkar vara i det här fallet o det är ju alltid bra att veta:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...