Pingpong Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 Kan någon förklara lite hur detta fungerar? Va är skillnaden med att lägga ett FX Channel Track och att lägga effekten "direkt" i VST Audio Channel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 Oi! http://www.majken.se/cubase 😉 /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
herwhisper Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 När du använder en FX channel track så kan flera spår använda samma effekt. Du kan spara mycket cpu på det sättet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingpong Posted December 9, 2004 Author Share Posted December 9, 2004 okej 😉 tack för två mkt bra svar 🙂 En fråga till; I VST Audio Channel "rutan" kan jag till vänster välja en effekt som ska läggas, och tilll höger finns det något som kallas för Bus, och där kan jag också välja Stereo eller left right. Va är detta för funktion? Jag upplever att ljudet blir "starkare" utan att det slår över. Är det inbillning eller sant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 okej 😛 tack för två mkt bra svar 🙂 En fråga till; I VST Audio Channel "rutan" kan jag till vänster välja en effekt som ska läggas, och tilll höger finns det något som kallas för Bus, och där kan jag också välja Stereo eller left right. Va är detta för funktion? Jag upplever att ljudet blir "starkare" utan att det slår över. Är det inbillning eller sant? Ptja starkade blir det ju eftersom du skickar det till huvudutgången i Cubase. Bus'arna används dock i normala fall för att skicka lyssning till musiker eller för att skicka signal till ett FX spår, eller kanske ett Group spår. /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
One night in The Trance Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 e det skillnad med Send effek och fx channel track? man spara också ju cpu med effek send 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 e det skillnad med Send effek och fx channel track? man spara också ju cpu med effek send 😛 Visst är det skillnad, Send Effects finns endast i Cubase SE/SL/SX v1 och FX Channels finns endast i Cubase SL/SX v2/3 🙂 /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts