Jump to content
Annons

Pro Tools startar inte


Rowyn

Recommended Posts

Tjenare. Jag har nyligen köpt mig en ny dator från Dell. Innan dess hade jag redan köpt mig en Mbox 2 och därefter Protools 8.0 (snubben som sålde mig ljudkortet hade inte kvar skivorna till ljudkortet).

Jag installerar protools och den säger att jag bör installera quick time av någon anledning. Jag trycker vidare i alla fall och försöker starta programmet. Laddnings pop-uppen kommer upp i 5 sekunder och försvinner sedan. Jag försöker igen men inget händer. Vad ska jag göra? Tacksam för svar!

/Rowyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, Har du Internet 8 installerat ?

Nej jag har inte det installerat. Jag har mozilla firefox jag använder av. Men tror du det kan störa Protools?

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa radera alla dina rewire prylar och starta då ...

Du får förklara lite för mig där. Rewire prylar?

Jag har nu installerat om det och diverse men varje gång jag försöker starta det så stängs det ner.

p.s. jag har windows vista 32-bit, om det kanske spelar någon roll? d.s.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Har du en användare som har åäö i namnet kanske?

Prova att skapa en ny använder utan åäö och kör Pro Tools därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en användare som har åäö i namnet kanske?

Prova att skapa en ny använder utan åäö och kör Pro Tools därifrån.

Du menar användare/konto på datorn? Nej det har jag inte. Christian heter jag där.

Så jag förstår inte. Jag hade det installerat på en dator med Windows XP men eftersom jag nu har fått en egen kände jag att det skulle bli bra att flytta den till den nya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar användare/konto på datorn? Nej det har jag inte. Christian heter jag där.

Så jag förstår inte. Jag hade det installerat på en dator med Windows XP men eftersom jag nu har fått en egen kände jag att det skulle bli bra att flytta den till den nya.

Har du testat att koppla in din mbox 2 till en annan USB-port? Om inte det hjälper, har du testat att formatera om datorn? Lägg in pro tools innan du lägger in massa andra program. Har du senaste uppdateringen till pro tools cs2 tror jag det är.

MVH

Anders

EDIT: Har du kollat all hårdvara mot digidesigns lista på kompatibilitet? Chipset osv.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Humm... Har kollat och även uppgraderat. Men kollade precis. Måste det vara Ultimate eller Business för att protools att fungera. Märkte nu att jag har home premium. Kan det vara så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Är du säker på att du inte har IE8 ? Du har den om du har SP2.

Humm... Har kollat och även uppgraderat. Men kollade precis. Måste det vara Ultimate eller Business för att protools att fungera. Märkte nu att jag har home premium. Kan det vara så?
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Är du säker på att du inte har IE8 ? Du har den om du har SP2.

Ah jag är rätt säker. Hittar den inte i datorn. Kollade igenom alla program jag har via kontrollpanelen.

Jag har SP1.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...