rockstone Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 tjenare har ett stort problem, en marshall jmp 1959 som brusar och Àven brummar en del, den har precis vart hos en tekniker och fÄtt nya rör och bias instÀllningar, jag har testat alla tÀnkbara strömkÀllor, jordat ojordat, massor olika gittarer och all tÀnkbart men ÀndÄ brusar den för fullt, senaste tipset jag har fÄtt Àr att flytta om kablarna till förstegrörern altsÄ röra pÄ dom lite för att dom kan va dÄligt skÀrmade. finns d nÄn som kan sÄnt hÀr som har nÄt mer tips?
Hellpig Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 förstegrörern ? Du fÄr inte byta sprÄk mitt i en mening. Har du testat pÄ en helt annan plats för att se om det Àr störningar dÀr ocksÄ? Byta gitarr o se om bruset kommer frÄn mickarna? Bara spÄnar men det skadar aldrig att testa.
rockstone Postat 29 maj 2009 TrÄdstartare Postat 29 maj 2009 har testat 7 gitarer, bruset hörs lika mycket med volymen nerdragen pÄ gittarerna, och jag har testat ström frÄn flera olika hus, maskinhallar m.m., det sitter tvÄ mastervolymer pÄ baksidan av stÀrkaren, och bruset Àr vÀrst nÀr mastrarna stÄr pÄ max, altsÄ nÀr förstÀrkaren stÄr i det lÀge som den gör frÄn fabrik............................kan nÄgon ha satt dit för dÄligt skÀrmade kablar nÀr dom har satt dit mastervolymerna och skulle detta eventuellt kunna ge brus ? hur testar man om en kabel Àr skÀrmad?
rockstone Postat 29 maj 2009 TrÄdstartare Postat 29 maj 2009 sÄ e d vÀll inte, tar man en gittarsladd som inte e skÀrmad sÄ fÄr man ju massa brus
à ke Björnstad Postat 29 maj 2009 Postat 29 maj 2009 (redigerat) sÄ e d vÀll inte, tar man en gittarsladd som inte e skÀrmad sÄ fÄr man ju massa brus Fel, du fÄr en massa brum. Brum Àr lÄgfrekvent ljud. Brus Àr högfrekvent ljud (vinden brusar i löven). Redigerat 29 maj 2009 av à ke Björnstad
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.