Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjenare är det nån som har nåt tips på nån bra dist/overdrive pedal som har bra sustain och inte massa dist, jag behöver en solohöjare, är tex big muff bra

Annons
Postat

Om Du bara vill ha en solohöjning: Jag känner många gitarrister som skaffat sig en EQ för sololjud. Dels lägger de på ett par - tre db i volym, sen är det vanligt att man lyfter fram lite extra topp och botten. En försiktig banan-inställning alltså. Sustain kan Du fixa med kompressor om Du vill ha längre ton men inte mer dist.

Postat (redigerat)

jag skulle nog inte köpa en big muff för solohöjning, den sitter på en j**vla massa dist. skön dist dock, använder den ofta. 😆

tubescreamer används väl ofta för lite extra skjuts i solon på en distad rörstärkare.

Redigerat av ludviglarsson
Postat
Om Du bara vill ha en solohöjning: Jag känner många gitarrister som skaffat sig en EQ för sololjud. Dels lägger de på ett par - tre db i volym, sen är det vanligt att man lyfter fram lite extra topp och botten. En försiktig banan-inställning alltså. Sustain kan Du fixa med kompressor om Du vill ha längre ton men inte mer dist.

Förutsatt att bananen är upp-och-ner-vänd i så fall. Det är helt menlöst att skicka på mer bas och diskant och på så sätt "mörka" gitarrens huvudregister: Mellanregistret.

Testa en kvalitetskompressor á la Analogman Comprossor eller Keeley Compressor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.