Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag ska köpa nya kablar till studion och jag skulle gärna vilja veta vad det är för skillnad på DieHard kablarna. (proels linje)

Det finns "Silver Line Cables" och "Gold Line Cables". Vad skulle passa mig bäst? jag ska köpa en balanserad tele från preampen till ljudkortet och 2 obalanserade tele från ljudkortet till mina speakers.

Även en XLR som går från micken till preampen.

Tack!

Annons
Postat

När det gäller den balanserade kopplingen så spelar det liten (ingen) roll vilken kabel du använder (bortsätt hållbarheten). För obalanserad koppling så är det bra om kabeln är ordentligt skärmad.

Postat

kollade lite på proels hemsida, verkar inte vara större skillnad på de två. Båda har bra skärmning, samma på både gold å silver.

Dock är gold line lite kraftigare så ska du slita å dra mycket kanske dom håller längre, annars är det nog ingen skillnad.

Vad jag ser så finns bara instrumentkabel, mikrofonkabel och högtalarkabel som Silver Line medans alla andra finns som Gold Line.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.