Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ett problem. Köpte nyss en Boss GT-8 second hand för en gig den 5-juni. Problemet är att den distar...Man kan inte få ett clean ljud av den, något som jag vet att den ska få till eftersom jag spelar mycket på andras GT-8'or live. Vad kan problemet vara? Har pluggat den in ganska standard med gitarr in och ljud ut i mina hörlurar från phones.

Hade varit rikigt trevligt med några idéer på vad som kan vara fel.

Tack:)

-Michael

Annons
Postat

För hög insignal? Har Du en input-level? Har Du mätare så Du ser hur hög signalen in är? Har Du provat att koppla vidare från de vanliga ljudutgångarna och ut till stärkare? Distar det då? Kan annars vara nåt fel med hörlursutgången.

Postat
  wonderboy sa:
För hög insignal? Har Du en input-level? Har Du mätare så Du ser hur hög signalen in är? Har Du provat att koppla vidare från de vanliga ljudutgångarna och ut till stärkare? Distar det då? Kan annars vara nåt fel med hörlursutgången.

Tackar...Jag tänkte först det var in signalen, men hittade aldrig den mätaren....Efter en massa googlande hittade jag den äntligen, så det funkar nu 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.